کد خبر: ۲۳۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۲۸

میکروب‌ها تا سال ۲۰۵۰ جان ۱۰میلیون نفر را می‌گیرند

 "انجمن حفاظت پزشکی" (MPs) جهان هشدار داد که شمار مرگ و میر جهانی رو به افزایش است و تا سال ۲۰۵۰ میلیون‌ها نفر جان خود را بر اثر ابتلا به میکروب‌های بیماری‌زا از دست خواهند داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسکای نیوز، "انجمن حفاظت پزشکی" هشدار داد که اگر اقدامات فوری صورت نگیرد، بیش از سرطان و دیابت، میکروب‌های بیماری‌زا جان  ۱۰ میلیون نفر را تا سال ۲۰۵۰ خواهند گرفت.

آنها در بیانیه‌ای اظهار داشتند: میزان مقاومت ویروس‌ها، انگل‌ها و باکتری‌ها در برابر آنتی بیوتیک‌ها افزایش یافته است و این تهدیدی بزرگ برای سلامتی افراد به شمار می‌آید و اگر مقامات گامی برای حل این موضوع برندارند، پزشکی مدرن از بین خواهد رفت.

مقاومت به آنتی بیوتیک به توانایی میکروب‌های بیماری‌زا برای مبارزه با آنتی‌بیوتیک‌ها گفته می‌شود.

میکروب‌ها با جهش ژنی نسبت به این داروها مقاومت پیدا می‌کنند. از مهم‌ترین عوامل این نوع مقاومت دارویی، مصرف خودسرانه یا بیش از حد آنتی بیوتیک‌ها است. مقاومت باکتری‌ها به آنتی بیوتیک‌ها یکی از بزرگترین چالش‌هایی است که سلامت انسان عصر مدرن را تهدید می‌کند.

بریتانیا در حال حاضر شاهد افزایش بیماری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک است و به همین دلیل نیز سالانه حدود پنج هزار نفر در انگلیس جان خود را بابت این مسئله از دست می‌دهند.

کارشناسان می‌گویند تعداد تلفات در ۳۰ سال آینده می‌تواند به ۱۰ میلیون نفر برسد.

یکی از دلایل افزایش مرگ ومیر میتواند شرکت‌های دارویی باشند زیرا آنها به دلیل منافع مالی، به تولید بیش از حد آنتی بیوتیکها می‌پردازند.

"انجمن حفاظت پزشکی" به پزشکان پیشنهاد دادند که دیگر نسخه‌های نامناسب را برای افراد تجویز نکنند و افزودند وضع قوانین جدید برای شرکت‌های داروسازی می‌تواند تاحدی سبب بهبود شرایط شود.

‌"دام سالی دیویس" (Dame Sally Davies)، مدیر ارشد پزشکی بریتانیا گفت: زنانی که زایمان کرده‌اند  و بیماران مبتلا به سرطان در میان کسانی هستند که بیش از افراد دیگر تحت تاثیر این میکروب‌ها قرار دارند.