کد خبر: ۲۳۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۷

نحوه توزیع بسته حمایتی تشریح شد

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بسته حمایتی غذایی در سال 1397 در سه مرحله در مجموع به ارزش 600 هزار تومان بین خانواده ها با درآمد زیر سه میلیون تومان توزیع می شود.
  سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بسته حمایتی غذایی در سال 1397 در سه مرحله در مجموع به ارزش 600 هزار تومان بین خانواده ها با درآمد زیر سه میلیون تومان توزیع می شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه همایش منطقه ای آسیا - اقیانوسیه با محوریت نقش خانواده، اجتماع و دولت در جوامع رو به سالمندی در هتل استقلال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماده 79 قانون برنامه ششم توسعه برای درنظرگرفتن افزایش مستمری نهادهای حمایتی به میزان 20 درصد حداقل دستمزد، معیار عدالت خوبی بود که بر اساس آن اکنون یک خانواده یک نفره 168 هزار تومان و خانواده پنج نفره 560 هزار تومان دریافت می کند و این معیار برای بسته حمایتی غذایی نیز اجرایی می شود.

وی ادامه داد: بر اساس این معیار، شاخص های خانواده یک نفره، دو تا سه نفره، چهار و پنج نفر به بالا درنظرگرفته می شود و ممکن است یک خانواده یک تا دو نفره در مرحله اول 180 هزار تومان و خانواده سه تا چهار نفره 210 هزار تومان و خانواده پنج نفر به بالا تا 250 هزار تومان بسته غذایی دریافت کنند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت دو راهکار اقتصادی یکی در معیشت عام داشت که 13 میلیارد و 300 میلیون دلار به 25 کالای اساسی مانند نهاده های دامی، دارو، مرغ و گوشت اختصاص داد تا با همان ارز 4200 تومانی تامین شود و راهکار دیگر برای اقشار خاصی است که هزینه های زندگی و فشارهای اقتصادی برای آنان قابل تحمل نیست و برنامه حمایت غذایی مکمل حمایت های عام است.

محسنی بندپی افزود: بسته حمایت غذایی اقدام موثری است که تا اندازه ای می تواند مشکلات اقتصادی اقشار کم درآمد را کاهش دهد؛ کلیات بسته حمایتی غذایی یکشنبه هفته جاری در جلسه هیات دولت به تصویب رسید اما مقدمات اجرایی نیاز دارد و تاکید رئیس جمهوری این است که در اولین فرصت، مرحله اول این بسته ها توزیع شود و در اختیار جمعیت مشخص شده قرار گیرد.

وی درباره جمعیت مشخص شده نیز گفت: شاخص های این جمعیت قبلا اعلام شده و مجلس نیز مصوب کرده است؛ کسانی که سه میلیون تومان درآمد به بالا دارند یارانه آنها در یک بررسی حذف می شود و معیار بسته های غذایی نیز همین مساله است که طبق بررسی های انجام شده درآمد سرپرست خانواده برای این منظور به عنوان ملاک درنظرگرفته می شود.

محسنی بندپی اظهار داشت: فروشگاه هایی برای دریافت و توزیع بسته های حمایت غذایی در 10 روز نخست ماه جاری تعیین شده اند و سقف این بسته حمایتی نیز 600 هزار تومان است./ایرنا