کد خبر: ۲۳۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۹۰

علامت @ چیست و برای چه منظوری استفاده می‌شود؟

 آیا می‌دانید علامت @ چیست؟ این علامت که اَت یا ات‌ساین تلفظ می‌شود در همه آدرس‌های ایمیل وجود دارد. بسیاری از کاربران اینترنتی از آن برای رمز عبور خود استفاده می‌کنند و خلاصه اینکه در دنیای مجازی، این علامت برای خودش شخصیت و هویت جاافتاده‌ای دارد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اما خب، این سوال پیش می آید که علامت @ چیست، چگونه شکل گرفته و برای چه منظوری استفاده می‌شود. داستان از این قرار است که «ری تاملینسون»، برنامه‌نویس آمریکایی،  در سال ۱۹۷۱  نخستین ایمیل را ارسال کرد و برای اولین بار کاراکتر @ (ات ساین) را به عنوان جدا کننده نام کاربر ایمیلی از نام دستگاه کاربر در آدرس‌های الکترونیکی معرفی کرد.

تاملینسون در این رابطه گفته:

    به کیبورد نگاه کردم و با خودم فکر کردم چه چیزی را می‌توانم انتخاب کنم که با بقیه حرف‌ها اشتباه گرفته نشود؟ علامت‌هایی همچون ویرگول، خط کج، پرانتز، خط تیره و کروشه کارکترهایی هستند که ممکن است مردم در نام کاربری خود به کار ببرند. به همین خاطر فقط سه یا چهار کاراکتر باقی می‌ماند که از میان آنها، @ به نظر مناسب‌ترین گزینه بود.

    احتمال اینکه کسی در نامش از علامت @ استفاده کند بسیار کم بود، خوشبختانه این علامت جزو حروف الفبا هم نبود و در نتیجه به عنوان کارکتر جداکننده آدرس و نام سرور در آدرس ایمیل انتخاب شد./روزیاتو