کد خبر: ۲۳۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۵۷

گزارش عجیبی از عمل خارج کردن غده دوکیلویی در ریه زن جوان +عکس

 در یک عمل جراحی نادر، توموری به‌اندازه دو کیلوگرم از ریه زنی باردار در مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ یک فوق تخصص ریه و متخصص داخلی در ارتباط با خروج توموری به‌اندازه ۲ کیلوگرم از ریه زنی باردار اظهار کرد: بیمار، یک خانم جوان ۳۳ ساله و حدود ۳۴ هفته باردار بود که با علائم تنگی نفس، سرفه و درد در قفسه سینه به مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) مراجعه کرد.


وحید دهستان با اشاره به اینکه در معاینات بالینی و بررسی اولیه از جمله سونوگرافی ریه، احتمال وجود تومور ریه مطرح‌شده بود، اظهار کرد: به‌منظور اقدامات تکمیلی، عکس از قفسه سینه و سی‌تی‌اسکن انجام و پس از نمونه‌برداری از طریق پوست، وجود تومور محرز شد.

دهستان اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود که تنگی نفس بیمار شدیدتر شده بود، به‌سرعت کمیته‌ای جهت ختم بارداری بیمار تشکیل و ختم بارداری به روش سزارین تا ساعت 5 بامداد انجام و نوزاد پسر متولدشده با سلامت کامل جسمی ترخیص شد و بعدازآن، بیمار در لیست عمل برداشتن تومور قرار گرفت.

همچنین فوق تخصص جراحی توراکس نیز درباره این عمل جراحی گفت: انجام این عمل از حساسیت بالایی برخوردار بود، زیرا که تومور به حدی در ریه بیمار رشد کرده بود که آئورت و قلب را به‌طرف مقابل فشار داده بود.

سید حسام‌الدین بنی‌هاشمی افزود: لذا انجام این عمل با توجه به‌اندازه تومور و اینکه تومور از داخل به دیافراگم نیز چسبیده بود با ریسک بالا و احتمال خونریزی شدید همراه بود که در نهایت با همکاری تیم بیهوشی و اتاق عمل، این عمل با موفقیت انجام و توموری به‌اندازه ۲ کیلوگرم از ریه سمت چپ خارج و نمونه جهت بررسی به پاتولوژی ارسال شد.

وی با بیان اینکه در عمر 27 ساله پزشکی خود با چنین توموری مواجه نشده بودم و برای انجام این عمل با دوستان پزشک خود در کشور و همچنین کشورهای دیگر مکاتبه تا با آمادگی و اعتماد به نفس کامل همراه با آگاهی این عمل انجام شود، اضافه کرد: در این عمل از طریق قفسه سینه یک‌دنده برداشته شد تا قفسه سینه به‌صورت کامل باز و با تمهیدات لازم عمل با موفقیت انجام شد.

دکتر بنی‌هاشمی در پایان گفت: در حال حاضر بیمار در وضعیت مطلوب به سر می‌برد و به بخش انتقال داده‌ شده است./ایسنا