کد خبر: ۲۳۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۳

تا سال ۲۰۲۰ منتظر عرضه آیفون 5G نباشید!

هرچند اغلب شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند خود را برای عرضه محصولات سازگار با نسل پنجم شبکه مخابراتی آماده می‌کنند، با این حال یک منبع نزدیک به اپل فاش کرده است که اولین آیفون 5G سال 2020 راهی بازار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اپل هیچ‌گاه پیشتاز استفاده فناوری‌های جدید در محصولاتش نبوده است و این رویه در آیفون 5G هم دنبال خواهد شد، چراکه طبق ادعای شرکت Fast، یکی از منابع نزدیک به ساکنین کوپرتینو، اولین گوشی سازگار با فناوری نسل پنجم این شرکت زودتر از سال 2020 راهی بازار نخواهد شد.

اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش شاهد معرفی پرچم‌دار می میکس 3 از سوی شیائومی بودیم که قرار است تحت نسخه‌ای خاص با سازگاری 5G در کشورهای اروپایی عرضه شود. در سوی دیگر هواوی نیز اعلام کرده است که تا تابستان سال آینده گوشی‌های 5G خود را راهی بازار خواهد کرد. همچنین شاهد شایعاتی مبتنی بر احتمال نسخه‌ای از گلکسی اس 10 با پشتیبانی از این ویژگی هستیم.

در این بین اپل به دلیل بهینه نبودن تراشه و مودم‌های ساخت اینتل با نسل پنجم شبکه مخابراتی، آیفون 5G را در سال 2020 راهی بازار خواهد کرد. XMM8060 در حال حاضر تنها تراشه سازگار با 5G شرکت اینتل است که به دلیل ابعاد بزرگ و بهینه نبودن در مصرف انرژی احتمالاً در دستگاه‌های نیمه دوم 2019 استفاده خواهد شد.

البته این شرکت نسخه مخصوص گوشی‌های هوشمند XMM8161 را هم توسعه داده است که احتمالاً در آیفون 5G به کار گرفته خواهد شد. فارغ از ابعاد بزرگ و بهینه نبودن در بحث مصرف انرژی، تراشه‌های سازگار با 5G کنونی گرمای زیادی را تولید می‌کنند، از این رو اپل ترجیح داده تا زمان ارائه مدلی قابل قبول صبر کند.

اواخر مهرماه بود که اینتل در گزارشی از تأخیر استفاده از مودم‌های 5G در آیفون خبر داد. در همان زمان برخی از منابع نزدیک به ساکنین کوپرتینو فاش کردند که این شرکت در صورت نیاز به استفاده از تراشه‌های ساخت مدیاتک در سال 2020 روی خواهد آورد. در این بین تقریبا 20 شرکت مشغول همکاری با کوالکام برای استفاده از مودم‌های 5G این شرکت هستند؛ با این حال اپل و کوالکام همیشه وقت کارد و پنیر بوده‌اند از این رو بعید به نظر می‌رسد شاهد استفاده از تراشه‌های کوالکام در آیفون 5G باشیم.