کد خبر: ۲۳۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۲

تحلیل یک نماینده از «فرار رو به جلوی دانمارک»

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دانمارک می‌خواهد با دستگیری سه تن با اتهام حمایت از حمله الاحوازیه صورت مساله را پاک کند و درحقیقت با این کار به جلو فرار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به دستگیری سه فرد در دانمارک به دلیل حمایت از حمله تروریستی احوازیه بیان کرد: متاسفانه ما با یک ادعاهای حقوق بشری و ضد تروریسمی در اروپا طرف هستیم اما این ادعاها نظیر مسائل حقوق بشری و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای دروغ است و اروپا عملکردی دوگانه دارد.

وی ادامه داد: زمانی که در ۳۱ شهریور ده‌ها کودک و زن در حمله تروریستی که الاحوازیه انجام داد به شهادت رسیدند تلویزیون‌های فارسی زبان مستقر در آمریکا و اروپا مصاحبه‌ای زنده با عاملان این حمله داشتند. این کار شرم‌آور است و نمی‌دانم چه پاسخی برای افکار عمومی دارند؛ علی رغم این‌که جمهوری اسلامی ایران به دانمارک اسامی تروریست‌ها را اعلام کرده است نه تنها دانمارک آن‌ها را دستگیر نکرده بلکه به بهانه‌های واهی در آستانه اقدامات ترامپ در ۱۳ آبان جمهوری اسلامی را به ترور متهم کرد.

وی تصریح کرد: دانمارک با این کار به جلو فرار کرده است و می‌خواهد با یک دستگیری صورت مساله را پاک کند. خود اروپایی‌ها فهمیده‌اند که این بحث‌های ضد تروریستی و ضد حقوق بشری صرفا یک بهانه است. ترامپ درخصوص قتل جمال خاشقجی که تابعیت آمریکا را داشت به دلیل مسائل مالی که با عربستان از قبل داشت، اقدامی انجام نداد و با دلایلی سخیف و مضحک به دنبال برداشتن اتهام از عربستان بود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اروپا و آمریکا اخلاق را فدای منافع کرده‌اند و برای کشورهایی که همسو با آن‌ها نیستند حقوق بشر و تروریست‌ را دیکته می‌کنند اما کشورهای همسو با آن‌ها هر کاری که بخواهند می‌توانند انجام دهند.
*ایسنا