کد خبر: ۲۳۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۵

نماینده مجلس: بازار مسکن نابسامان شده است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از افزایش قیمت مصالح ساختمانی خبر داد و گفت: هم‌اکنون بازار مسکن تبدیل به یک بازار آزاد و نابسامان شده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ارائه تسهیلات کم‌بهره به اقشار کم درآمد و افزایش مدت زمان بازپرداخت تسهیلات، می‌تواند زمینه‌ساز بهبود وضعیت بازار مسکن باشد، گفت: در سال‌های گذشته مقرر شده بود اراضی 99 ساله دستگاه‌های دولتی طبق یک تفاهم‌نامه در اختیار توسعه‌گران قرار گیرد تا میزان نوسازی بافت‌های فرسوده افزایش یابد.

وی ادامه داد: در تفاهم‌نامه جدیدی که بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان بودجه منعقد شد، دستگاه‌های دولتی باید زمین‌های خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند که این امر هزینه‌های ساخت و ساز را کاهش می‌دهد، البته در این بین باید شهرداری و شورای شهر کمک کنند.

بدری با بیان اینکه متأسفانه بازار مسکن تبدیل به یک بازار آزاد شده است، گفت: در این بازار قیمت و یا تعرفه مشخصی وجود ندارد و همین موضوع باعث نابسامانی این بازار شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از افزایش قیمت مصالح ساختمانی و عدم حمایت تولیدکنندگان این بخش برای بهبود وضعیت بازار مسکن خبر داد و گفت: برخی از کارخانه‌های مصالح ساختمانی مانند میلگرد قیمت خود را 300 درصد افزایش داده‌اند که این امر زمینه‌ساز کاهش تولید مسکن شده است.

وی تصریح کرد: در دهه 60 برای متعادل ساختن بازار ساخت و ساز سهمیه آهن و سیمان به تولیدکنندگان تعلق می‌گرفت، اما هم‌اکنون هیچ حمایتی از این بازار نمی‌شود.

بدری تأکید کرد: وزیر راه و شهرسازی جدید باید در ابتدا بهبود وضعیت مسکن اقشار کم درآمد را در دستور کار خود قرار دهد، زیرا که این بازار نابسامان شده و اثرات بدی بر بخش عمده‌ای از اقشار جامعه می‌گذارد.
*باشگاه خبرنگاران