کد خبر: ۲۳۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۳

با بهترین گوشی‌های هوشمند 2018 مخصوص کسب و کار آشنا شوید

امروزه استفاده از گوشی‌های هوشمند در محیط کار امری اجتناب‌ناپذیر است. با پلازامگ همراه باشید تا در ادامه هفت گوشی برتر مخصوص کسب و کار در سال 2018 را با هم مرور کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اغلب افراد برای برقراری ارتباط با دوستان و اعضای خانواده خود و باخبر بودن از وقایع و اتفاق‌های روزمره از گوشی همراه استفاده می‌کنند. درواقع این طور به‌نظر می‌رسد که تنها موردی که کاربر برای کار خود از گوشی همراهش استفاده می‌کند، مربوط به چک کردن ایمیل‌هایش باشد که در حقیقت این‌طور نیست.

امروزه صنعت گوشی‌های هوشمند به جایگاهی رسیده است که کاربر می‌تواند کارهای متنوع و قابل توجهی را تنها با فشردن چند دکمه انجام دهد. درحال حاضر می‌توانید به‌وسیله گوشی‌ هوشمند خود به اسناد کارتان دسترسی داشته باشید، عکس‌های حرفه‌ای بگیرید و حتی علائم و تابلوها را به زبان‌های مختلف ترجمه کنید.

اگر تمایل دارید که در مسیر کار تا خانه و یا حتی در مسافرت، کارایی بیشتری به‌واسطه گوشی هوشمند خود داشته باشید، پیشنهاد می‌شود این هفت گوشی مخصوص کسب و کار را که در ادامه به آنها اشاره می‌شود را بررسی کنید.

1- آیفون 10 اس
جدیدترین پرچمدار اپل، آیفون 10 اس نه تنها اندکی از مدل پرفروش آیفون 8 بزرگ‌تر است، بلکه پیشرفت‌هایی در عملکرد و کارایی خود کسب کرده که موجب افزایش قیمت آن شده است.

این گوشی مجهز به اینترنت LTE از نوع گیگابیت، 512 گیگابایت حافظه داخلی و یک پردازنده قدرتمند A12 بایونیک است که یک موتور عصبی دارد. آیفون 10 اس قادر است عملکردهای گرافیکی را 50 درصد سریع‌تر انجام دهد، هسته‌های عملیاتی آن 15 درصد سریع‌تر بوده و 50 درصد مصرف انرژی کمتری دارد. به عبارت دیگر این گوشی یکی از قدرتمندترین و سریع‌ترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار است.

آیفون 10 اس البته مجهز به قدرتمندترین دوربین‌های موجود در بازار نیز است. کاربر می‌تواند ویدیوهای باکیفیت 4K را با نرخ 60 فریم بر ثانیه ضبط کرده و عکس‌های حرفه‌ای را با پیکسل‌های بزرگ‌تر و عمیق‌تر دوربین و همچنین افکت بی‌نظیر پرتره آن ثبت کند.

2- گوگل پیکسل 2 ایکس ال
شاید گوگل نتواند یک شبکه اجتماعی گسترده را ساخته و مدیریت کند اما قطعا خواهد توانست که گوشی‌های فوق‌العاده‌ای را تولید کند. گوگل پیکسل 2 ایکس ال به‌واسطه بهره‌مندی از دستیار هوشمند گوگل قادر است که فرمان‌های صوتی و نوشتاری کاربر را شنیده و برای او آلارم یادآوری را تنظیم کند. همچنین می‌تواند بلوتوث گوشی را روشن کرده، گوگل لنز را فعال کرده و حتی قادر است کارت‌های پرسنلی و اداری را اسکن کرده و آنها را به مشخصات کاربر موردنظر در گوشی هوشمند اضافه کند.

گوگل پیکسل 2 ایکس ال نیز به‌طور باورنکردنی قدرتمند و پربازده است. این گوشی در دو نسخه 64 و 128 گیگابایت در بازار موجود است و تنها با 15 دقیقه شارژ شدن قادر است برای 7 ساعت، شارژ باتری خود را حفظ کند.

3- سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس
سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس می‌تواند یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند برای سفرهای کاری و امنیتی تلقی شود. این گوشی مجهز به سرویس بیکسبی ویژن است که به موجب آن دوربین گلکسی اس 9 پلاس قادر است حداکثر 54 زبان مختلف را در تابلوها و منوهای مختلف شناسایی کرده و آن را به زبان موردنظر شما ترجمه کند. این ویژگی به کاربر کمک می‌کند که در یک کشور خارجی به‌راحتی هر تابلو و نوشتاری را بدون نیاز به مترجم، ترجمه کند.

دوربین این گوشی نیز از ویژگی اسکن هوشمند پشتیبانی می‌کند که ویژگی تشخیص چهره و اسکن عنبیه چشم را ترکیب کرده تا فورا چهره کاربر را در هر محیطی با هر میزان روشنایی شناسایی کند. این ویژگی حتی در صورتیکه کاربر از عینک آفتابی استفاده کرده باشد نیز به‌راحتی جواب می‌دهد.

سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی در بازار موجود است.

4- بلک بری KEY2
با وجود آنکه کمپانی بلک بری اقتدار خود را در بازار گوشی‌های مربوط به کسب و کار از دست داده است، با این حال همچنان در حوزه گوشی‌های مربوط به کسب و کار، پیشگام است و گوشی‌های هوشمند پیشرفته‌ای را به این بازار می‌فرستد.

بلک بری KEY2 یک گوشی اندرویدی است. بلک بری همچنان ظاهر کلاسیک کیبوردهای خود را بر روی این گوشی نیز حفظ کرده است اما دکمه‌های کیبورد KEY2 اندکی به‌روزرسانی شده و حدود 20 درصد بزرگ‌تر شده‌اند همچنین به مجموعه دکمه‌های موجود در این کیبورد یک دکمه Speed Key نیز اضافه شده است که قادر است 52 میانبر سفارشی برای اپلیکیشن‌ها و عملیات‌های مشخص را فعال کند.

این گوشی به‌واسطه بهره‌مندی از اپلیکیشن DTEK بلک بری، یکی از ایمن‌ترین گوشی‌های هوشمند است که به کاربر این قابلیت را می‌دهد که بداند کدام اپلیکیشن به دوربین، میکروفون، مکان و اطلاعات شخصی آن دسترسی دارند.

همچنین می‌توان به‌واسطه اپلیکیشن بلک بری لاکر (Locker) تمام عکسها و فایل‌های خود را کاملا به صورت محرمانه نگهداری کرد. این برنامه یک اپلیکشن پیش‌فرض است که تمام عکس‌ها و فایل‌های گوشی را پنهان کرده و در صورتی‌که فردی به گوشی شما دسترسی پیدا کرد، نخواهد توانست اسناد و عکس‌های شما را پیدا کند.

بلک بری KEY2 حدود 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد و قادر است با یک بار شارژ شدن، شارژ خود را برای دو روز حفظ کند.

5- مایکروسافت لومیا 950
مایکروسافت لومیا 950 همانند یک کامپیوتر کوچک عمل می‌کند. این گوشی ویندوز 10 را اجرا کرده و با همه دیوایس‌هایی که ویندوز 10 را اجرا می‌کنند، همگام‌سازی می‌شود؛ بنابراین می‌توان با استفاده از گوشی خود به هرگونه فایل آفیس، پاورپوینت، اکسل، یادداشت‌ها و عکس‌های خود دسترسی پیدا کرد.

همچنین می‌توان لومیا 950 را به داک مایکروسافت دیسپلی متصل کرده و از گوشی خود به عنوان یک کامپیوتر استفاده کرد، حال قادر خواهید بود که به فایل‌های هر اپلیکیشنی که تحت ویندوز هستند دسترسی پیدا کنید. این ویژگی به کاربر کمک می‌کند در صورتی‌که لپ‌تاپ خود را در اداره فراموش کرد، به‌راحتی در خانه کارهای خود را انجام دهد.

مایکروسافت لومیا 950 حدود 200 گیگابایت حافظه داخلی دارد و از فضای ذخیره‌سازی وان درایو پشتیبانی می‌کند. این گوشی مجهز به شارژر بیسیم است.

6- وان پلاس 6
کمپانی وان پلاس به‌واسطه توسعه سیستم عامل خود، OxygenOS به کاربر کمک می‌کند که کارهای بیشتری را در زمان کمتر انجام دهند. فرقی نمی‌کند که در حال استفاده از مرورگر اینترنت باشید و یا در میان اپلیکیشن‌های مختلف، سوییچ می‌کنید، نرم‌افزار هوشمند وان پلاس 6 می‌تواند براساس عادات استفاده کاربر از گوشی هوشمند، تجربه استفاده از آن را بهینه‌سازی کند.

وان پلاس 6 در دو نسخه 128 و 256 گیگابایت در بازار موجود است.

7- ال جی V35 تین کیو
گوشی هوشمند دیگری که مجهز به دستیار هوشمند گوگل است، ال جی V35 تین کیو است؛ این گوشی می‌تواند در زمان واقعی به کاربر کمک کند. ال جی V35 تین کیو همچنین مجهز به یک دوربین با پشتیبانی از هوش مصنوعی است که اشیا و محیط‌ موجود در فریم را شناسایی کرده و بهترین زاویه عکسبرداری و فیلترها را به کاربر پیشنهاد می‌دهد.

این گوشی هوشمند با 64 گیگابایت حافظه داخلی در بازار به فروش می‌رسد.