کد خبر: ۲۳۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۵۷

نحوه استرداد وجوه ارز اربعین و چندین خبر دیگر از بانک ملی ایران

نحوه استرداد وجوه ارز اربعین و چندین خبر دیگر از بانک ملی ایران استقبال از خدمت رسانان بانک ملی ایران به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در پیاده روی اربعین و نیز نحوه بازگرداندن وجوه زائرانی که موفق نشده بودند ارز مورد نیاز خود را دریافت کنند در اخبار این هفته بانک بازتاب قابل توجهی داشت.

اطلاعیه بانک ملی ایران در خصوص استرداد وجوه زائران اربعین

بانک ملی ایران باصدور اطلاعیه ای ضمن قدردانی وتشکر از صبوری و همراهی زائران محترم اربعین ،اعلام کردمبالغ پرداختی تمامی افرادی که موفق به دریافت ارز اربعین (دینار عراق) نشده اند به طور کامل تامین شده و آماده پرداخت به ذینفعان در تمامی شعب این بانک در سراسر کشور می باشد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در این اطلاعیه آمده است: هموطنان عزیز می توانند با در دست داشتن گذرنامه و کارت ملی به نزدیکترین شعبه بانک ملی ایران مراجعه کرده وپس از احراز هویت مبلغ مورد نظر را دریافت نمایند.

 بر اساس این  اطلاعیه بسیاری از متقاضیان در روز دوشنبه بامراجعه به شعب مبالغ خود رادریافت کرده اند.

 بانک ملی ایران دراین اطلاعیه تاکید کرده است هموطنان می تواننددر صورت مشاهده هر گونه مشکلی با شماره های  ۶۴۱۴۰_021  واحد ارتباط مردمی (کال سنتر) بانک ملی ایران  و ۸۳۳۸۶_۰۲۱ واحد کال سنتر شرکت داده ورزی سداد،تماس بگیرند تا پیگیری لازم بعمل آید.

 

استقبال از اعضای موکب درمانی بیمارستان بانک ملی ایران

 

اعضای موکب درمانی بیمارستان بانک ملی ایران با حضور حبیب اله رشید ارده معاون منابع انسانی و جمعی از مسئولان ستادی بانک مورد استقبال قرار گرفتند.

در این مراسم از خدمات پزشکان و کارکنان موکب به زائران حرم اباعبدالله الحسین(ع) تقدیر شد.

گفتنی است در جریان استقرار موکب درمانی بیمارستان بانک ملی ایران، مسئول ستاد بازسازی نجف اشرف و مسئول بهداشت و درمان استان نجف نیز از خدمات مثبت و بهینه این موکب به زائران قدردانی کردند.

ارائه خدمات درمانی در موکب بیمارستان بانک ملی ایران به صورت رایگان و از محل هزینه شخصی کارکنان بانک به ویژه کارکنان بیمارستان و پزشکان تامین شد و 35 هزار نفر در این مرکز از انواع خدمات پزشکی بهره مند شدند.

 

استقبال از کارکنان خدمت رسان بانک ملی ایران در ایام اربعین

 

کارکنان بانک ملی ایران که طی روزهای گذشته به زائران امام حسین (ع) در ارائه ارز اربعین خدمت رسانی می کردند، به کشور بازگشتند.

 مجموعه  این کارکنان را محسن امین زارع معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران سرپرستی می کرد.

مسعود خاتونی عضو هیات مدیره، عباس شفیعی معاون پشتیبانی و جمعی از مسوولان بانک ملی ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) به استقبال این کارکنان رفتند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در جریان این استقبال با اشاره به اقدامات قابل توجه و فراوان صورت گرفته در تخصیص ارز به زائران اربعین، به برخی ناملایمات ایجاد شده در این روند اشاره کرد و گفت: با این حال کارکنان بانک ملی ایران وظیفه خود دانستند که به هر نحو ممکن و در سخت ترین شرایط، خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین را ادامه دهند.

به گفته خاتونی، بانک ملی ایران در کنار دولت به زائران کربلا خدمت کرد و اجازه نداد اختلال های ایجاد شده، روند کار را متوقف کند.

 

صرفه جویی، فرهنگ سازمانی ماست

 

دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران در یادداشتی نوشت: به طور کلی می توان هزینه های سازمان بزرگی مانند بانک ملی ایران را به دو بخش هزینه های عملیاتی (سود سپرده ها) و غیر عملیاتی (اداری و پرسنلی و سرمایه ای) تقسیم کرد.

 همه مستندات گواهی می دهد که طی سالهای اخیر، تلاش بر بهبود سطح معیشت کارکنان بوده، بنابراین هزینه های پرسنلی نه تنها با کاهش رو به رو نشده است، بلکه شاهد افزایش منطقی آن نیز بوده ایم.

در حوزه توسعه محصولات، خدمت رسانی به مشتریان و ایجاد امکانات بیشتر برای کاربران و خدمات گیرندگان از بانک ملی ایران نیز هزینه ها به بهترین شکل بوده و به این بخش به عنوان سرمایه بانک نگاه شده است.

هزینه های عملیاتی اما همواره قابلیت تعدیل داشته و دارد. گرچه مهمترین بخش هزینه های عملیاتی بانک ملی ایران به سود پرداختی به سپرده گذاران بر می گردد، اما همواره نگاه مدیران و کارکنان به بانک، مانند اعضای یک کارخانه تولیدی بوده است.

مواد اولیه این کارخانه، منابع دریافتی است؛ محصول این کارخانه، خدمات بانکی و سود آن، رضایت مشتریان و کارکنان است. تامین مواد اولیه ارزان قیمت برای کارخانه ای مانند بانک، با تلاش بی وقفه کارکنان شعب محقق می شود. این موضوع به خوبی در دستور کار کارکنان بانک قرار گرفته و با سرعت هر چه بیشتر در حال انجام است.

از سوی دیگر پرداخت درست و به جای تسهیلات، باعث بازگشت به موقع آن و در نتیجه کسب سود برای بانک و ذینفعان آن یعنی مردم می شود. دستاورد دیگر این روند، چرخش پول میان تولیدکنندگان و در نهایت رونق گرفتن تولید و اشتغال می شود.

تحقق درست چرخه دریافت منابع ارزان قیمت، رساندن آن به دست نیازمند واقعی و کسب سود منطقی و قانونی، منابع و مصارف بانک را در یک تعادل مثبت نگه داشته است.

همکاران من اگر چه در سطح کلان به منابع و مصارف بانک به صورت ویژه توجه دارند، اما در سطوح خرد نیز این هزینه های اداری را از یاد نبرده اند. منطقی کردن برگزاری همایش ها، بهینه کردن مصرف انرژی و ... از این جمله اند.

کارکنان بانک ملی ایران به این اعتقاد دارند که منابع بانک، منابع مردم و کشور است. «صرفه جویی» اگر به معنای مدیریت بهینه منابع و مصارف، کاهش هزینه های غیرضروری و درست مصرف کردن تعبیر شود، می توان گفت که فرهنگ سازمانی و نهادینه شده در بانک ملی ایران است.

 

همراهی 90 ساله با مسئولان و مردم، مایه اعتبار بانک ملی ایران است

 

عضو هیات مدیره و معاون شعب بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه این بانک 90 سال انتظارات اقشار مختلف مردم و مسئولان را پاسخ داده است، گفت: کارکنان بانک ملی ایران در جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن علیه کشور، نقش بی بدیل و اثر گذاری دارند و این بانک در هر شرایطی کنار مردم خواهد ایستاد.

 برات کریمی در همایش بررسی عملکرد اداره امور شعب غرب تهران که با حضور محمدنور آزادی مدیر امور شعب تهران و تنی چند از مسئولان ستادی برگزار شد، همراهی 90 ساله بانک ملی ایران با مردم و مسئولان را مزیت و مایه اعتبار این بانک برشمرد.

وی بهترین راه برای جذب مشتریان را پرداخت تسهیلات خرد به مردم دانست و تقویت روحیه مشتری مداری را در بین همکاران از مهم ترین عوامل جذب منابع ارزان قیمت عنوان کرد.

در ادامه مدیر امور شعب تهران بانک، دستیابی به بهترین نتایج ممکن را در گرو ایجاد رابطه صمیمانه و سازنده بین صف و ستاد دانست.

همچنین افشین کاظمی رییس اداره امور شعب غرب تهران به تبیین سیاست ها و راهبردهای عملیاتی این اداره امور برای دستیابی به اهداف در مدت زمان باقی مانده تا پایان سال پرداخت و بر تقویت بخش بازاریابی و پیگیری و وصول مطالبات در هر حوزه، توجه به پرداخت تسهیلات خرد به اقشار مختلف مردم، توجه به شایسته سالاری در انتصابات و رعایت عدالت کاری تاکید کرد.

 

«بام» سه میلیونی شد

 

تعداد کاربران سامانه بانکداری الکترونیکی بانک ملی ایران موسوم به بام از مرز سه میلیون نفر گذشت.

 «بام» یک شعبه تمام عیار بانکی و سامانه ای منحصر به فرد در نظام بانکداری الکترونیک است که کاربران خود را از حضور در صف خودپرداز و یا شعبه بی نیاز می کند.

کاربران «بام» می توانند انواع تراکنش های منحصر به فرد بانکی از جمله شارژ خودکار سیم کارت اعتباری و مشاهده صورت حساب یک سال گذشته، مدیریت چک ها و محاسبات بانکی را انجام دهند و حتی میزان امنیت ورود به سامانه را خودشان انتخاب کنند.

همچنین جزئیات تراکنش های انجام شده شامل مبلغ تراکنش، زمان تراکنش، کد شعبه، مانده حساب، کد کاربر، شماره پیگیری و مقصد تراکنش در سامانه بام نشان داده می شود.

«نیکوکاری» هدفمند، یکی از امتیازات این سامانه است. در این روش، کاربر «بام» با استفاده از منوی «نیکوکاری» می تواند از میان سازمان ها، یکی را برای واریز وجه در نظر بگیرد.

همچنین کاربران سامانه «بام» می توانند با مراجعه به صفحه شخصی خود در این سامانه و ورود به بخش «محاسبه گرها» از خدمات آن استفاده کنند. یکی از خدمات این بخش، محاسبه اقساط تسهیلات و سود کل است. متقاضی ابتدا باید مشخص کند نوع تسهیلات دریافتی او کدام یک از انواع جعاله، اجاره به شرط تملیک، فروش اقساطی، مرابحه یا سایر انواع تسهیلات است.

این سامانه طی سال 2017 میلادی در میان عبارات بیشتر جست و جو شده در اینترنت توسط ایرانیان قرار گرفته است. آن طور که نتایج به دست آمده از طریق Google trends نشان می دهد، عبارات «سامانه بام» و «بام» در این مدت جزو 20 عبارت جست و جو شده در اینترنت بوده اند.

مشتریان بانک ملی ایران می توانند برای عضویت در سامانه اینترنتی بانک ملی ایران (بام) و استفاده از خدمات منحصربه‌فرد آن به سایت این بانک به آدرسwww.bmi.ir  مراجعه کنند.

176  هزار نفر تسهیلات ازدواج از بانک ملی ایران دریافت کردند

 

از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه بیش از 176 هزار نفر تسهیلات ازدواج از بانک ملی ایران دریافت کردند.

 حمایت از جوانان و تسهیل امر ازدواج با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه یکی از محوری ترین سیاست های این بانک است و در هفت ماه ابتدای سال جاری 176 هزار و 823 نفر با 27 هزار و 679 میلیارد و 287 میلیون ریال تسهیلات ازدواج بانک ملی ایران به خانه بخت رفتند.

بر اساس ابلاغ بانک مرکزی، تسهیلات ازدواج از ابتدای سال جاری 15 میلیون تومان برای هر یک از زوجین با دوره بازپرداخت 60 ماهه و نرخ کارمزد چهار درصد است. سقف این تسهیلات در سال 96 مبلغ 10 میلیون تومان برای هر یک از زوجین با مدت بازپرداخت 48 ماه، اقساط مساوی و نرخ کارمزد چهار درصد بود.

به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد و متقاضیان به مدت دو سال (24 ماه) از تاریخ عقد، می توانند برای دریافت تسهیلات مذکور اقدام کنند.

با توجه به اهمیت تسهیلات ازدواج، بانک ملی ایران سهم قابل توجهی از تسهیلات پرداختی قرض الحسنه خود در سال 97 را به این بخش اختصاص داده است.

این بانک در یک سال ابتدای فعالیت دولت دوازدهم نیز رویکرد حمایت از زوج های جوان را دنبال و از ابتدای مردادماه سال گذشته تا پایان خردادماه سال جاری تعداد 214 هزار و 688 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه به ارزش 25 هزار و 381 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

همچنین بانک ملی ایران در طرح ضربتی ازدواج سال گذشته هم بیشترین سهم از کل تسهیلات پرداخت شده قرض الحسنه ازدواج را کسب کرد و از این رو مورد تقدیر بانک مرکزی قرار گرفت.

 

نشست هم اندیشی مدیران بانک ملی ایران و شرکت بیمه نوین در اهواز

 

اولین نشست استانی هم اندیشی و بررسی مسائل جاری بخش درمان کارکنان بانک ملی ایران با حضور حبیب اله رشید ارده معاون منابع انسانی ‏بانک و کریم خان زند مدیر عامل شرکت بیمه نوین به میزبانی اداره امور شعب استان خوزستان برگزار شد.‏

 

در این نشست که با حضور لطیفی رئیس اداره کل ‏رفاه و درمان، طاهری، صباغی و دانش آموز روسای ادارات امور شعب استان های خوزستان، چهارمحال و ‏بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، معاونان و کارشناسان رفاه و درمان این ادارات و همچنین مسئولان شرکت های بیمه نوین و کارگزاری توسعه فرهنگ بیمه برگزار شد، ‏مسائل بخش بیمه درمان کارکنان و راهکارهای لازم در این خصوص بررسی شد.‏

معاون منابع انسانی بانک ملی ایران در این مراسم، با مهم دانستن نقش نیروی انسانی در موفقیت و پیشبرد اهداف بانک، آسودگی خاطر و ‏آرامش سرمایه انسانی را زمینه ساز رشد دیگر سرمایه های بانک ملی ایران عنوان کرد.‏

رشید ارده با بیان اینکه مدیران بانک ملی ایران همیشه به مبحث رفاه و درمان کارکنان توجه خاصی دارند، یک بیمه ‏خوب و قابل اتکا را تنها راه حفظ آرامش سرمایه انسانی در مواجهه با خطرات و حوادث قلمداد کرد و هدف از آغاز همکاری با ‏شرکت بیمه نوین را رسیدن به این مهم دانست.‏

وی کارنامه شرکت بیمه نوین در چند ماه سپری شده از آغاز قرارداد را مطلوب دانست و ابراز امیدواری کرد با گذشت ‏زمان و تسلط بیشتر شرکت بر امور این بخش، شاهد ارائه خدماتی به مراتب بهتر و باکیفیت تر و در شأن کارکنان بانک ‏ملی ایران باشیم.‏

در ادامه مدیرعامل شرکت بیمه نوین ضمن تشریح اقدامات انجام شده در این شرکت برای خدمت رسانی ‏ویژه به کارکنان بانک ملی ایران، بر عزم و علاقه مدیران این شرکت برای انجام هرچه بهتر تعهدات و ایجاد رضایت ‏حداکثری در کارکنان بانک تاکید کرد.

در بخش دیگری از این نشست، کارشناسان رفاه و درمان استان ها ضمن بیان مسائل منطقه ای خود، پیشنهادهایی نیز برای انجام بهتر امور ‏ارائه دادند که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.‏

 

بازدید دانش آموزان از موزه بانک ملی ایران

 

جمعی از دانش آموزان یکی از مدارس تهران از موزه بانک ملی ایران بازدید کردند.

 120 نفر از دانش آموزان کلاس چهارم مدرسه ابتدایی" شهید محمد امیری کیا" در جریان بازدید خود از موزه بانک با تاریخچه بانک، پول و نشر اسکناس آشنا شدند.

دانش آموزان در پایان بازدید در ایستگاه عکاسی موزه با پوشیدن لباس ها و استفاده از ادوات جنگی سربازان دوره صفویه، عکسی به یادگار گرفتند.

 

حضور گسترده مدیران و کارکنان بانک ملی ایران در راهپیمایی یوم الله 13 آبان

 

مدیران و کارکنان بانک ملی ایران امروز همدوش با سایر اقشار مردم در راهپیمایی روز 13 آبان شرکت کردند.

 در این مراسم که از ادارات مرکزی بانک آغاز شد، مسئولان و کارکنان بانک با حضور پر شور خود بار دیگر با آرمان های والای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.

 

فرصت طلایی بانک ملی ایران برای واحدهای صنعتی بدهکار

 

بانک ملی ایران در راستای حمایت از تولید و اشتغال و نیز همگام با سیاست های خروج از بنگاه داری، بنگاه های صنعتی تملیکی را با شرایط ویژه به صاحبانشان بازمی گرداند.

 برخی بدهکاران بانکی به دلیل عدم توانایی در بازگرداندن تسهیلات دریافتی، بخشی یا تمام بنگاه اقتصادی خود را به بانک واگذار کرده اند.

با این حال بانک ملی ایران که مجری سیاست های ابلاغی دولت محترم و بانک مرکزی مبنی بر واگذاری اموال و املاک مازاد و جلوگیری از توسعه بنگاه های تحت پوشش است، اعتقاد دارد بهترین اداره کنندگان این بنگاه ها، صاحبان آنها هستند.

از این رو، هیات مدیره بانک مصوب کرده است که صاحبان این بنگاه های اقتصادی در صورت پرداخت نقدی پنج درصد از مانده سرفصل اموال تملیکی خود، بتوانند اداره آن بنگاه را دوباره برعهده بگیرند.

بانک همچنین برای بازپرداخت باقیمانده سرفصل اموال تملیکی به صورت اقساط طولانی مدت در قالب اجاره به شرط تملیک با دوره تنفس شش ماهه با صاحبان این بنگاه ها همکاری می کند. در این مدت، بنگاه اقتصادی در تملک بانک ملی ایران و مدیریت آن با صاحب قبلی است.

بدیهی است که پس از تسویه کامل بدهی، مالکیت بنگاه از بانک به صاحب پیشین آن بازگردانده می شود.

 

تمدید مهلت تبادل چک های غیر صیادی در سامانه چکاوک تا 22 آبان ماه

 

مهلت تبادل چک های غیرصیادی در سامانه چکاوک تا روز 22 آبان ماه تمدید شد.

 بر این اساس از این تاریخ قبول و واگذاری چک های فاقد شناسه 16 رقمی ذیل شماره سری و سریال چک موسوم به صیادی از طریق سامانه چکاوک امکان پذیر نخواهد بود.

سامانه صدور یکپارچه الکترونیکی چک (صیاد) به منظور یکپارچه‌سازی فرآیند صدور دسته چک‌های بانکی از سوی بانک مرکزی پیاده‌سازی شده است.

این سامانه با متمرکز‌سازی درخواست‌های دسته چک، امکان اعتبار سنجی صاحبان حساب و امضا را فراهم ساخته و از اختصاص دسته چک به افراد فاقد صلاحیت و بد سابقه جلوگیری می‌کند.

همچنین با اختصاص یک شناسه منحصر به فرد به هر برگ چک امکان استعلام و پیگیری وضعیت چک از طریق پیامک برای گیرنده چک تسهیل و باعث افزایش اعتبار دسته چک در تبادلات مالی کشور می‌شود.

 

سرپرست شعبه مستقل بورس اوراق بهادار بانک ملّی ایران معرفی شد

 

با حضور حبیب اله رشید ارده معاون منابع انسانی، محمد نور آزادی مدیر امور شعب تهران و جمعی از روسای ادارات ستادی بانک ملی ایران، سعید ملازینل به عنوان سرپرست شعبه مستقل بورس اوراق بهادار این بانک معارفه شد.

 معاون منابع انسانی بانک در این مراسم با بیان این که نیروی انسانی بانک در حال حرکت به سمت جوانگرایی است، گفت: تمرکز نیروی جوان در بانک در کنار تجربه نیروهای قدیمی، سازمان توانمند بانک ملی ایران را ایجاد کرده است.

حبیب اله رشید ارده با اشاره به این که شغل ها ماندگار نیستند، اظهار کرد: نیروهای جوان در مدیریت های جدید باید انتظارات مدیرعامل، هیات مدیره و همکاران را مدنظر داشته باشند.

وی با تاکید بر این که تغییرات در هر سازمانی لازم است، افزود: خواسته مدیران ارشد بانک این است که تغییر مدیران به افزایش سرعت و بهبود بیش از پیش عملکرد سازمان بیانجامد.

مدیر امور شعب تهران بانک نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت شعبه بورس، گفت: این شعبه تنها به عملیات بانکی صرف بسنده نمی کند، به همین دلیل سرپرست شعبه از میان افراد آشنا به سازوکار بورس انتخاب شده تا در تجهیز کارگزاران و تامین منابع حداکثر تلاش را داشته باشد.

محمد نور آزادی اظهار کرد: نگاه ها باید به سمت بازار سرمایه برود و ما نیز از کمک در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

در ادامه، حکم انتصاب سرپرست شعبه ممتاز مستقل بورس اوراق بانک ملّی ایران به وی اعطا و از زحمات محمد فرمهینی فراهانی رئیس پیشین این شعبه تقدیر شد.

معارفه مدیر امور طرح و برنامه و روسای ادارات کل سازمان و روش ها و امنیت و توسعه سیستم ها

 

با حضور عضو هیات مدیره، معاون منابع انسانی و جمعی از مدیران بانک ملی ایران، آیین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید امور طرح و برنامه و روسای قدیم و جدید ادارات کل سازمان و روش ها و امنیت و توسعه سیستم ها برگزار شد.

 مسعود خاتونی عضو هیات مدیره و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک در این مراسم از منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه‌های درون سازمانی یاد کرد و گفت: مدیران باید در دوره مسئولیت خود تجربه حضور در شرکتی بزرگ و مدیران بانکی تجربه حضور در یک بانک بزرگ را داشته باشند چرا که این امر می تواند زمینه ساز ارتقای قابلیت های زندگی شخصی و سازمانی فرد باشد.

وی تصریح کرد: همچنین جانشین پروری نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بهتر است که مدیران یکی دو سال پیش از بازنشستگی  از سمت خود کنار رفته و در کنار نیروهای جوان قرار گیرند تا هم تجارب خود را منتقل کنند و هم اینکه یکباره سازمان خود را ترک نکنند.

خاتونی ادامه داد: مجموعه سداد نیازمند یک نگاه مدیریتی جدید بود که به همین علت نیز از آقای شهرآشوب خواستیم تا در این مجموعه ما را همراهی کنند. از سویی اداره سازمان و روش ها با ایجاد و اصلاح فرآیندها می تواند طراوت و پویایی را در بانک حفظ کند و امیدواریم آقای سالارخیلی بتواند همچنان منشا خیر و برکت باشد.

همچنین معاون منابع انسانی بانک نیز با بیان اینکه در همه سازمان ها سرمایه انسانی مهم ترین رکن است، گفت: سرمایه های سازمانی از سرمایه انسانی نشات می گیرند.

حبیب الله رشید ارده با تاکید بر اینکه در شرایط حساس و مهم کنونی جامعه، نقش و مسئولیت مدیران بانک در عرصه درون سازمانی و برون سازمانی بسیار مهم است، ادامه داد: مسئولیت هایی که دست به دست می شوند درواقع امانت هستند و باید در نگهداری و بالندگی آن کوشا باشیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم مدیران جدید بتوانند با ایده های خلاقانه خود اثربخشی سازمان را بیش از پیش ارتقا دهند.

رشید ارده بیان کرد: این تغییرات با توجه به اهداف بلند مدت بانک مرسوم و طبیعی بوده و هدف آن، خلق تجربیات جدید در بانک ملی ایران است.

در پایان این مراسم نیز هادی سالار خیلی به عنوان سرپرست مدیریت امور طرح و برنامه، ادموند قالدی به عنوان سرپرست اداره کل سازمان و روش ها و مهدی علی آقایی به عنوان سرپرست اداره کل امنیت و توسعه سیستم ها معارفه و از حسن شهرآشوب مدیر سابق امور طرح و برنامه، هادی سالار خیلی رییس سابق اداره کل سازمان و روش ها و احمدرضا نصر اصفهانی رییس سابق اداره کل امنیت و توسعه سیستم ها نیز تقدیر شد.

خدمتی تازه برای کاربران کانون جوانه های بانک ملّی ایران

 

کاربران کانون جوانه های بانک ملّی ایران از پرداخت هزینه صدور نخستین ملی کارت آرزو معاف شدند.

 هیات مدیره بانک این موضوع را به منظور تشویق بیشتر کاربران برای استفاده از مزایای ملی کارت آرزو تصویب کرد.

کانون جوانه های بانک ملّی ایران از سال 1392 با هدف آموزش مسائل مالی و افزایش سواد اقتصادی در مدارس و گروه سنی کودک و نوجوان تشکیل شده است.

 

پرداخت بیش از پنج هزار فقره تسهیلات خرید دین توسط بانک ملی ایران

 

بانک ملی ایران در شش ماه ابتدای امسال، تعداد پنج هزار و 414 فقره تسهیلات خرید دین به صاحبان کسب و کار و بنگاه ها پرداخت کرده است.

 با تسهیلات خرید دین بانک ملی ایران، صاحبان کسب و کار و بنگاه های اقتصادی می توانند نقدینگی اوراق و اسناد تجاری خود را پیش از سر رسید دریافت کنند که بانک ملی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه بالغ بر 11 هزار و 302 میلیارد ریال تسهیلات در این بخش پرداخت کرده است.

تسهیلات خرید دین خدمتی به اشخاص حقیقی و حقوقی است که نیازمند نقدینگی هستند اما اوراق و اسناد تجاری آنها دارای مهلت پرداخت دیرتری نسبت به زمان مورد نیازشان است.

در این روش بانک، دین مدت دار بدهکار را به کمتر از مبلغ اسمی و درج شده در متن اسناد و اوراق تجاری مانند چک و سفته به صورت نقدی از داین و مشتری خریداری می کند بدین ترتیب مشتری می تواند زودتر از موعد مقرر نقدینگی مورد نیاز خود را به دست آورد.

خرید دین به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای تمامی بخش های اقتصادی قابل انجام است و در چارچوب ضوابط و مقررات و با رعایت دستورالعمل ها و آیین نامه های بخش اعتباری از جمله آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان، اشخاص مرتبط و همچنین سیاست اعتباری سالانه صورت می گیرد که همه مشتریان بانک در همه بخش ها می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

پرداخت  تسهیلات خرید دین بابت اسناد تجاری حاصل از فروش محصولات بنگاه‎های تولیدی پس از بررسی صورت های مالی حسابرسی شده و با رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوط به تسهیلات سرمایه درگردش تا سقف 70 درصد فروش سال گذشته بنگاه های تولیدی قابل پرداخت است.

ملاک تعیین سقف پرداخت  تسهیلات خرید دین در واحدهای اقتصادی غیرتولیدی نیز روند عملیات خرید و فروش با در نظرگرفتن حجم حساب ها و اسناد دریافتی اعم از تجاری یا غیرتجاری هر بنگاه در صورت های مالی حسابرسی شده و یا اظهارنامه های مالیاتی خواهد بود.

خرید دین اسناد تجاری هم بر پایه روش ارزش فعلی اسناد با سررسید آتی صورت می گیرد و در محاسبات مربوط به سود، اصل تسهیلات ملاک عمل خواهد بود.

همچنین در قرارداد میان مشتری و بانک، سررسید دین موضوع اسناد و اوراق تجاری نباید از یک سال تجاوز کند و پرداخت  تسهیلات خرید دین نسبت به اسناد تجاری با سررسیدهای متفاوت در قالب یک قرارداد امکان پذیر است.

همچنین سود تسهیلات خرید دین هم با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و با رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه محاسبه می شود.

مشتریان محترم برای بهره مندی از تسهیلات خرید دین می توانند به شبکه گسترده بانک ملی ایران در سراسر کشور مراجعه کنند.

 

برگزاری جلسه کمیته پدافند غیرعامل، امور ایمنی و مدیریت بحران بانک

 

به مناسبت هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل، جلسه کمیته پدافند غیرعامل، امور ایمنی و مدیریت بحران بانک ملی ایران با حضور عباس شفیعی معاون پشتیبانی و رئیس این کمیته و تنی چند از مسئولان بانک برگزار شد.

 در این جلسه عباس شفیعی معاون پشتیبانی و رئیس کمیته پدافند غیرعامل، امور ایمنی و مدیریت بحران بانک ضمن تقدیر از عملکرد همکاران بانک ملّی ایران در ارائه خدمات بانکی در راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی، اهداف پدافند غیرعامل را مورد اشاره قرار داد و به تبیین اقدامات انجام شده در بانک در این خصوص پرداخت.

در ادامه حسین صابری رئیس اداره کل حفاظت فیزیکی و فنی و دبیر کمیته پدافند غیرعامل بانک ضمن بررسی عملکرد یک ساله کارگروه و اقدامات ارزشمند انجام شده این کمیته اظهار داشت: انشاالله اعضای کارگروه اصلی و فرعی بتوانند با پیش بینی و شناسایی تهدیدها و آسیب های آتی فراروی بانک و اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه قبل از وقوع هرگونه مخاطره و تهدید، از بانک صیانت کنند که تحقق این مهم اصلی ترین رسالت پدافند غیر عامل است.

در پایان از عملکرد اعضای کارگروه آسیب شناسی و برنامه ریزی و از اداره امور شعب استان خراسان رضوی به عنوان کمیته فرعی برتر در کشور قدردانی شد.

شایان ذکر است به همین مناسبت جلسه کمیته پدافند غیرعامل همزمان در سایر استان ها نیز برگزار شد.
برچسب ها: بانک ملی