کد خبر: ۲۳۷۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۰۵

وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران تمدید شد

دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری آمریکا «فرمان اجرایی برقراری وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران» را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.در روز ۱۴نوامبر سال ۱۹۷۹ (۲۴ آبان سال ۱۳۵۸) رئیس جمهوری وقت ایالات متحده برای نخستین بار این فرمان اجرایی را صادر کرد و از آن زمان تاکنون، هر ساله تمدید شده است.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری آمریکا «فرمان اجرایی برقراری وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران» را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در روز ۱۴نوامبر سال ۱۹۷۹ (۲۴ آبان سال ۱۳۵۸) رئیس جمهوری وقت ایالات متحده برای نخستین بار این فرمان اجرایی را صادر کرد و از آن زمان تاکنون، هر ساله تمدید شده است.

در متن پیام دونالد ترامپ به کنگره آمریکا که در وب‌سایت کاخ سفید منتشر شده، آمده است:« روابط ایالات متحده با ایران هنوز به حالت عادی بازنگشته است و فرایند اجرای توافقنامه ۱۹ ژانويه سال ۱۹۸۱ در جریان است.»

اشاره ترامپ به توافقنامه در الجزایر است که ايران و آمريكا در ۱۹ ژانويه سال ۱۹۸۱ برای پایان دادن به ماجرای اشغال سفارت آمريکا در تهران امضا کردند.

دونالد ترامپ تصریح کرده است:« به همین دلیل لازم است فرمان وضعیت اضطراری ملی که در تاریخ ۱۴ نوامبر سال ۱۹۷۹ صادر شد و کلیه اقداماتی که برای مقابله با این وضعیت اضطراری وضع شده می بایست پس از ۱۴ نوامبر سال ۲۰۱۸ ادامه یابد.»

این فرمان به رئیس جمهور آمریکا این اختیار را می دهد که اموال و دارایی های ایران را توقیف کند.