کد خبر: ۲۳۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۰

پلیس: عامل کشتارِ کالیفرنیا یک روانی بود

پس از تیراندازی در یک کافه در ایالت کالیفرنیای آمریکا، پلیس فرد مهاجم را شناسایی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مهاجم که "دیوید لانگ" نام دارد، سرباز پیشین نیروی دریایی آمریکا و ۲۸ ساله بوده است. لانگ پیش از آنکه کشته شود، دست‌کم ۱۲ نفر را به قتل رساند.

فرد مهاجم شامگاه وارد یک کافه در شهر "ثاوزند اوکز" در نزدیکی لس‌آنجلس شد و به سوی جمعیتی که در آنجا حضور داشتند شروع به تیراندازی کرد. در این حمله مسلحانه دست‌کم ۱۲ نفر کشته شده‌اند. همچنین گفته می‌شود که مهاجم نیز کشته شده اما نحوه‌ مرگ او هنوز نامعلوم است.

به گفته پلیس دیوید لانگ، سرباز پیشین نیروی دریایی ارتش آمریکا، دچار اختلال استرس پس از آسیب روانی (PTSD) بوده است. این آسیب‌ها ناشی از دوران خدمت او در ارتش و احتمالا در مناطق جنگی بوده است.

به نوشته "الجزیره" مهاجم در این حمله از اسلحه اتوماتیک و نارنجک دودزا استفاده کرده است. در همین حال مقام‌های رسمی در مورد تعداد زخمی‌های احتمالی گزارشی منتشر نکرده‌اند.

شاهدان عینی به سی‌ان‌ان گفته‌اند که در این کافه تعداد زیادی از دانشجویان گردهم آمده بودند و با شروع تیراندازی برخی از حاضران با شکستن پنجره‌ها از محل فرار کردند.

دیوید لانگ به دلیل ارتکاب برخی "خلاف‌های کوچک" در گذشته برای پلیس فردی شناخته‌ شده بوده است. به دلیل یک تصادف اتومبیل و شکایت از او به خاطر بر هم زدن آرامش، پلیس به سراغ او رفته بوده است.

گفته می‌شود او در جریان خلافکاری‌های خود برخوردی "خشمگین" و "غیرعقلانی" داشته است. در پی آن روان‌شناسان او را معاینه و وضعیت روحی او را بررسی کرده و سپس او را آزاد کرده بودند.

جف دین، رئیس پلیس حوزه اداری ونتورا، می‌گوید که دیوید لانگ به احتمال بسیار در دوره خدمت در ارتش دچار ضربه‌های روحی شده و در نتیجه از اختلال‌های استرسی پس از آسیب روانی رنج می‌برده است.

شمار زیادی از رسانه‌های آمریکا به نقل از نیروهای آگاهی پلیس می‌نویسند که دیوید لانگ سلاح خود را به طور قانونی خریداری کرده بود. اما این خبر به طور رسمی تأیید نشده است.

به نوشته‌ی روزنامه محلی "ونتورا کانتی استار"، فرد مهاجم در جریان این حمله دست‌کم ۳۰ تیر شلیک و از یک سلاح نیمه اتوماتیک استفاده کرده است.

مقام‌های محلی می‌گویند که یک مامور پلیس هم در میان قربانیان بوده است.

بنابر گزارش دویچه‌وله، هنوز از انگیزه‌ فرد مهاجم برای اقدام به این حمله اطلاعی در دست نیست.
*ایسنا