کد خبر: ۲۳۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۵

گلکسی S8 و گلکسی نوت 8 این آپدیت را دریافت نخواهند کرد

سامسونگ به تازگی از رابط کاربری One UI‌ برای گوشی‌های بلندقامت رونمایی کرده است، با این حال بد نیست که بدانید این ویژگی صرفاً برای گوشی‌های پرچم‌دار 2018 به بعد شرکت کره‌ای ارائه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ بر اساس اعلام رسمی شرکت سامسونگ، رابط کاربری One UI‌ برای گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس 9، اس 9 پلاس و نوت 9 اوایل سال آینده از راه خواهد رسید، با این حال خبر مأیوس کننده آنکه این ویژگی برای گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 ارائه نخواهد شد.

اگر پیگیر اخبار دنیای فناوری باشید، احتمالاً در جریان هستید که سامسونگ به تازگی از نمایشگر منعطف Infinity Flex در کنار رابط کاربری One UI‌ رونمایی کرد که صرفاً برای گوشی‌های با صفحه‌نمایش غول‌آسا توسعه یافته است.

سامسونگ سعی کرده المان‌های تعاملی مثل دکمه‌ها یا آیتم‌های اصلی را در نیمه پایینی صفحه جای داده و المان‌هایی را که صرفاً برای نمایش اطلاعات ظاهر می‌شوند در نیمه بالایی جای دهد. به این ترتیب در اکثر مواقع نیازی به لمس بخش بالایی صفحه نیست تا بتوانید با یک‌دست و با انگشت شست خود به راحتی با گوشی کار کنید.

طبق اعلام شرکت کره‌ای، نسخه بتای این رابط کاربری از ماه آینده برای کاربران کشورهای ایالت متحده، آلمان و کره‌ای ارائه خواهد شد. البته در نظر داشته باشید تعداد گوشی‌هایی که قادر به دریافت این به‌روزرسانی هستند از انگشتان یک دست هم فراتر نمی‌رود. بر این اساس نسخه نهایی رابط کاربری One UI‌ همراه با آپدیت اندروید 9 پای برای گوشی‌های گلکسی اس 9 و 9 پلاس در کنار گلکسی نوت 9 منتشر خواهد شد.

با این تفاسیر پرچم‌داران سال گذشته سامسونگ رابط کاربری One UI‌ را دریافت نخواهند کرد؛ مگر آنکه سامسونگ این رویه را در آینده تغییر دهد.