کد خبر: ۲۳۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۲۱

عمر باتری گوشی‌های اندرویدی با این قابلیت افزایش می‌یابد!

گوگل تایید کرده است که استفاده کاربران از تم تاریک و شبانه در برنامه‌های مختلف به افزایش عمر مفید باتری گوشی‌های هوشمند آنها کمک خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ با توجه به آنکه طی چند ماه اخیر شاهد عرضه حالت تاریک و شبانه (Dark Mode ) برای سرویس و نرم‌افزارهای موبایلی نظیر یوتیوب، اندروید مسیجز و واتس‌اپ بودیم، حالا به نظر می‌رسد که شرکت گوگل بعنوان توسعه‌دهنده اصلی سیستم‌عامل موبایلی اندروید نیز تایید و اعلام کرده است استفاده کاربران از تم تاریک و شبانه در برنامه و اپلیکیشن های مورد استفاده خود تا حد زیادی از اتلاف انرژی در باتری گوشی جلوگیری به عمل آورده و به افزایش عمر مفید باتری آن کمک بسزایی خواهد کرد.

بر اساس گزارشی که در وب سایت the verge آمده است، تم تاریک و شبانه مخصوص استفاده کاربران در شب هنگام و مواقعی که نور محیط پیرامون آن کم است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا چشمان خود را از آسیب نور زیاد صفحه نمایش و رنگ سفید پس‌زمینه برنامه‌های مختلف مصون بدارند.

همانطور که از نام حالت شبانه و تاریک مشخص است، این تم برای آن دسته از افرادی که با حالت خودکار و معمول شبکه‌های اجتماعی که پس زمینه سفید و روشنی دارد، مشکل دارند و جزو آن دسته از کاربرانی‌اند که بیش‌تر هنگام شب و تاریکی محیط از اینترنت و گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، بسیار کاربردی خواهد بود و چشمان آن‌ها را کمتر اذیت خواهد کرد.

بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های کاربردی اخیرا اعلام کرده‌اند که با انتشار و دریافت نسخه‌های به روزرسانی، کاربران قادر خواهند بود جدیدترین نسخه به‌روزرسانی شده آن را دریافت و نصب کنند تا از تم تاریک ( dark mode) برنامه‌های موردنظر بهره مند شده و به افزایش طول عمر باتری گوشی‌های اندرویدی خود کمک کنند.
*ایسنا