کد خبر: ۲۳۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۱۹

قطر در حال بررسی موضوعِ میزبانی ایران از چند تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ است

قطری ها قصد دارند از روابط حسنه خود با ایران استفاده کنند و چند تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ را به این کشور بفرستند. اگرچه این موضوع باید مورد موافقت فیفا قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مصاحبه روز گذشته مسئول برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲، سر و صدای زیادی به پا کرده است. در حالی که قطر در حال آماده سازی برای میزبانی بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان است، حسن التوادی، مسئول برگزاری تورنمنت از احتمال همکاری ایران در میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ خبر می دهد.

التوادی در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل وسعتِ کم قطر، می تواند میزبان اردوی چند کشور حاضر در تورنمنت باشد، گفت:
این قضیه، بخشی از برنامه اجرایی ما بود و قاعدتا باید اول فیفا را راضی کنیم. در مورد این موضوع وقتی به جام جهانی نزدیک تر شدیم، تصمیم خواهیم گرفت.

قطری ها در همان پیشنهاد اولیه خود برای میزبانی جام جهانی هم به فیفا گفته بودند که قصد دارند برای میزبانی از تیم های حاضر در تورنمنت، از کشورهای همسایه کمک بگیرند اما از سال ۲۰۱۷، روابط سیاسی بین این کشور و عربستان قطع شد و دولتِ سعودی به همراه امارات، بحرین و مصر، قطر را به طور کامل تحریم کردند. آنها دولت قطر را متهم کرده اند که با ایران روابط نزدیکی دارد و البته از تروریسم حمایت می کند. اتهامی که قطر همواره آن را رد کرده است. بعد از این بحران سیاسی، دولت ایران به قطر پیشنهاد داده که حاضر است در برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ به این کشور کمک کند و به نظر می رسد با توجه به روابط خوب دو کشور، در صورتی که قطر بخواهد میزبانی از تیم های حاضر را به خارج از خاک خود ببرد، ایران اولین گزینه باشد.

در صورت رخ دادن این اتفاق، این مسئله می تواند موفقیت بزرگی برای ایران باشد که در حال حاضر آمریکا قصد دارد این کشور را از روابط بین الملل با هر کشوری دور کند. کشورهای عربستان سعودی، امارات و مصر حتی شهروندان خود را هم از سفر به قطر منع کرده اند و آنها نمی توانند برای جام جهانی به دوحه سفر کنند. التوادی در مورد این موضوع گفت: امیدوارم کشورهای تحریم کننده ارزش این تورنمنت را درک کنند و اجازه دهند مردمشان از جام جهانی لذت ببرند.

التوادی در مورد اینکه آیا قطر آماده است در صورت تصمیم فیفا میزبان ۴۸ کشور شود، گفت:
برنامه ما در حال حاضر برای میزبانی از ۳۲ کشور تهیه شده اند اما بعد از بررسی های مورد نیاز، تصمیم نهایی را فیفا و ما خواهیم گرفت.

اگر قرار باشد ۱۶ کشور دیگر هم به جام جهانی اضافه شوند، قطر قطعا برای میزبانی از آنها نیاز به کشورهای دوست مثل ایران دارد. جزیره کیش در ایران، برای حضور ۱۴ روزه اتباع خارجیِ اکثر کشورهای جهان نیاز به ویزا ندارد.