کد خبر: ۲۳۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۳

خودرو‌های بدون راننده گوگل کی می آیند!؟


شرکت وایمو از زیرمجموعه های آلفابت – شرکت مادر تخصصی گوگل – از امکان استفاده تجاری از خودروهای خودران خود ظرف دو ماه آینده خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ با استفاده از این خدمات علاقمندان می توانند برای سفرهای درون شهری و رسیدن به مقصد از اتومبیل های خودران و بدون نیاز به راننده استفاده کنند.

وایمو از مدت ها قبل در حال آزمایش خودروهای خودران برای ارائه این خدمات به عموم مردم بود و البته دهها شرکت رقیب هم در این زمینه فعالیت می کنند. اما هنوز این خدمات به طور گسترده ارائه نشده است.

وایمو در سال گذشته استفاده از خدمات خودروهای خودران را به طور محدود برای مشتریان برخی فروشگاه های زنجیره ای مانند والمارت در آمریکا ممکن کرده بود. استفاده از خدمات جدید به طور مشترک نیز ممکن خواهد بود تا افراد با پرداخت مبالغی کمتر خودروهای خودران را تنها در زمان نیاز اجاره کرده و از این بابت مبلغی محدود بپردازند.

تولید خودروهای خودران ابتدا در گوگل از سال 2009 آغاز شد، اما از سال 2016 در قالب یک طرح مستقل در شرکت تازه تاسیس وایمو پیگیری شد و انتظار می رود این خودروها در سال 2025 درآمدی ده میلیارد دلاری را برای آلفابت به ارمغان آورند.
*فارس