کد خبر: ۲۳۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۷

مشکل کمبود موجودی پردازنده‌های اینتل رفع می‌شود؟

احتمالاً می دانید پردازنده‌های اینتل با کمبود موجودی و افزایش قیمت مواجه هستند، این غول نیمه هادی بخش قابل توجه ای از ظرفیت تولید خود را به پردازنده‌های نسل نهمی اختصاص داده و همین باعث شده سایر پردازنده‌های 14 نانومتری با کمبود موجودی روبرو شوند. کمبود موجودی تأثیر مستقیمی بر روی قیمت‌ها گذاشته است اما حالا مدیر عامل ایسوس می‌گوید این مشکل نه تنها کسب و کار آنها را تحت تأثیر قرار داده، بلکه انتظار نمی‌رود به این زودی‌ها حل شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به گفته مدیر عامل ایسوس، کمبود پردازنده‌های ایسوس طی ماه‌های پیش رو ادامه می‌یابد و ممکن است حداقل تا فصل دوم 2019 خبری از بهبود موجودی نباشد. آقای جری شن پنهان نکرد کمبود موجودی پردازنده‌های اینتل، جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده و افزایش رقابت در بازار لپ تاپ اروپا بر کسب و کار آنها و چشم اندازه این کمپانی تأثیر گذاشته است.

تاکنون اینتل تلاش کرده از شدت کمبود موجودی پردازنده‌های خود بکاهد اما همچنان اولویت اصلی این سازنده تولید پردازنده‌های Xeon و Core است که باعث کمبود موجودی مدل‌های رده معمولی و افزایش قیمت آنها شده است. مدیر عامل ایسوس می‌گوید از آنجایی که اینتل تزریق پردازنده به بخش سرور و گیمینگ را کاهش نداده، کمبود موجودی تأثیر کمی بر بخش گیمینگ PC آنها گذاشته است. البته کاهش عرضه پردازنده‌های اینتل یکی از دلایل افت عملکرد مالی ایسوس است و انتظار نمی‌رود در ماه‌های باقی مانده از سال 2018 تغییر کند.