کد خبر: ۲۳۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۵

هکرها به گوگل هم رحم نکردند

کلاهبرداران ارز‌های رمز‌نگاری‌شده از شیوه‌های مختلفی، مانند استفاده از حساب‌های افراد مشهور در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. امروز نیز گوگل هدف حمله این کلاهبرداران قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در حال حاضر توییتر با چندین مشکل مواجه است، اما احتمالا هیچ‌یک از آن‌ها به اندازه‌ی کلاه‌برداری ارز‌های رمز‌نگاری‌شده اهمیت ندارد. طی ماه‌های اخیر کلاهبرداران حساب کاربری افراد مشهور مانند ایلان ماسک را جعل کردند و از این طریق توانسته‌اند از مردم بیت‌کوین دریافت کنند، برخی از آن‌ها نیز توانسته‌اند حساب‌های مهم و پر‌بازدید مانند یکی از حساب‌های کاربری گوگل در توییتر را هک کنند.

حساب G-Suite گوگل، که معمولا برای ترویج خدمات ابری گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرد، امروز هک شده است. این حساب یک توییت را منتشر کرد که در آن بیان می‌کند: «گوگل ۱۰ هزار بیت‌کوین به تمام افراد جامعه می‌دهد. ما تصمیم گرفته‌ایم تا بزرگترین تبادل ارز رمز‌نگاری‌شده در جهان را انجام دهیم». این توییت به‌صورت یک توییت تبلیغاتی منتشر شده است.

این توییت به‌طور کامل حذف شده و به گزارش BitRef، هیچ پولی به این کیف پول بیت‌کوین ارسال نشده است. گوگل تنها هدف حمله امروز نبود، کلاه‌برداران پیام مشابه‌ای را نیز در حساب Target منتشر کردند.

*زومیت