کد خبر: ۲۳۸۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۱۲

مراقب باشید چشم هایتان را بیش از حد خسته نکنید

احتمالا شما هم جزو افرادی هستید که اکثر اوقات روز را مقابل کامپیوتر سپری کرده و یا به صفحه نمایش تلفن هوشمند نگاه می کنید. نظرسنجی سال 2016 نشان داد که بزرگسالان به طور معمول حدود 9 ساعت از روز را به این کار مشغول می باشند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این بیش از نیمی از ساعات بیداری می باشد. مسلما کار با کامپیوتر و یا خیره شدن به صفحه گوشی، سبب خستگی چشم ها می شود. خوشبختانه راه هایی برای جلوگیری از وارد شدن فشار بیش از حد به چشم ها وجود دارد.

یکی از دلایل خستگی چشم ها این است که معمولا در هنگام نگاه کردن به صفحه نمایش، کمتر پلک می زنیم. پلک نزدن سبب خشک شدن چشم می شود.

با اینکه مطالعه طولانی در طی روز نیز چشم ها را خسته می کند، اما مطالعه کتاب با مطالعه نوشته های روی صفحه مانیتور تفاوت دارد. زیرا حروف در صفحه نمایش به اندازه حروف چاپی واضح نیستند.

یکی از بهترین راهکارها برای استراحت دادن به چشم ها این است که هر 20 دقیقه یک بار، حداقل 20 ثانیه نگاه خود را بر روی شیئی دیگر که در فاصله حداقل 20 فیتی شما وجود دارد متمرکز کنید. اگر از عارضه خشکی چشم رنج می برید، استفاده از قطره اشک را فراموش نکنید.

توصیه بعدی، کاهش میزان درخشان بودن صفحه نمایش کامپیوتر یا تلفن به حد مناسب می باشد. استفاده از محافظ صفحه نمایش نیز مفید می باشد.

اگر مقدور است، لپ تاپ یا تبلت خود را با e-reader تعویض کنید. صفحه های E ink مانند Kindle آمازون، شبیه صفحه کاغذ می باشند و سبب خستگی کمتر چشم ها می شوند.

توصیه مهم دیگر رعایت فاصله مناسب با مونیتور می باشد. فاصله مناسب بین 20 تا 28 اینچ می باشد. اگر در خواندن حروف از این فاصله مشکل دارید، به جای نزدیک تر شدن به صفحه مانیتور، فونت حروف را درشت تر کنید.