کد خبر: ۲۳۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۵

تقدیر از خادمان اربعین/2/ دبیر ستاد اربعین: اقدام جهادی بانک ملی ایران در توزیع ارز اربعین، ستودنی است

تقدیر از خادمان اربعین/2/ دبیر ستاد اربعین: اقدام جهادی بانک ملی ایران در توزیع ارز اربعین، ستودنی است دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان این که عملیات توزیع ارز اربعین بسیار طاقت فرسا، پیچیده و سخت بود ،گفت: بانک ملی ایران این مسئولیت خطیر را پذیرفت و انصافا با اقدام جهادی، آن را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، شهریار حیدری در مراسم تقدیر از کاروان خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در بانک ملی ایران با بیان این که ستاد مرکزی اربعین حسینی از 13 کمیته و 31 کمیته استانی تشکیل شده است، گفت: در این میان هیچ کمیته ای به بانک مرکزی یا بانک ملی ایران اختصاص نداشت.

وی با اشاره به این که در سالهای گذشته، تجربه تامین ارز اربعین برای زائران وجود نداشت و این کار برعهده خود زائران بود، اظهار کرد: امسال با توجه به نوسانات ارز، بانک مرکزی برای تامین ارز زائران اعلام آمادگی کرد، ولی ما به دنبال بانکی بودیم که بتواند این کار بزرگ را بر عهده بگیرد که طبیعتا آن هم بانک ملی ایران بود.

حیدری به تقدیر مقام معظم رهبری از نحوه برگزاری مراسم پیاده روی اربعین سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: عده ای همه خدمات گسترده انجام شده را ندیدند و برخی ناهماهنگی ها در توزیع ارز را بزرگنمایی کردند که این به دور از انصاف بود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی همچنین با بیان این که اقدام بانک ملی ایران در توزیع ارز، باعث تثبیت نرخ دینار و نگرانی دلالان و صرافان شد، ادامه داد: دلالان ارز هر سال از این محل میلیاردها تومان درآمد داشتند و اقدام امسال باعث شد آنها به تخریب عملکرد بانک ملی ایران رو بیاورند.

به گفته وی، شبکه ای از دلالان ارزی در عراق مستقر شده و با سیاه نمایی و بزرگ کردن مشکلات، عملیات روانی علیه بانک ملی ایران را آغاز کردند، در حالی که تصور نمی کردند با تدبیر بانک ملی ایران، این مشکلات در کوتاه ترین زمان برطرف می شود.

حیدری با بیان این که یک عده اساسا با موضوع اربعین مخالف بودندو از هر گونه تلاشی برای ضربه زدن به آن دریغ نکردند، گفت: حتی تیم هایی با پشتیبانی یکی از کشورهای منطقه قصد بر هم زدن راهپیمایی را داشتند، اما خوشبختانه در وضعیت ناامن عراق، کوچکترین خللی در این سفر معنوی و زیارتی ایجاد نشد.

وی با اشاره به این که مشکلات موجود بر سر راه زائران اربعین هر سال در حال کاهش است، گفت: کارکنان بانک ملی ایران که کاری جهادی کردند، نباید از انتقادهای ناجوانمردانه ناراحت شوند، چرا که اجر کار آنها با امام حسین (ع) است.

وی همچنین اعلام کرد: از سال آینده کمیته بانکی و ارزی نیز به ستاد اربعین افزوده خواهد شد تا مشکلات امسال تکرار نشود.

تقدیر از خادمان  اربعین1

برچسب ها: بانک ملی