کد خبر: ۲۳۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۲

پروژه ساخت لنزهای هوشمند گوگل متوقف شد

کمپانی آلفابت به عنوان شاخه اصلی و مادر گوگل اعلام کرد پروژه زیرمجموعه بیوتکنیکی Verily را که به دنبال ساخت لنزهای چشمی هوشمند برای افراد مبتلا به دیابت بود متوقف کرده است. این پروژه تلاش داشت لنزهای هوشمندی تولید کند که با قرار گرفتن درون چشم افراد می توانستند از طریق سنجش سطح گلوکز در قطرات اشک موجود در چشم به پایش سلامتی آنها بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این خبر جمعه گذشته در پستی در بلاگ رسمی Verily که پیشتر جزوی از گوگل به حساب می آمد و پس از ثبت آلفابت به عنوان زیرمجموعه ای از آن به کار خود ادامه داد تایید شده است. در این پست آمده است عدم توانایی برقراری ارتباط بین داده های به دست آمده از سطح گلوکز خون و قطرات اشک یکی از دلایل اصلی متوقف شدن پروژه بوده: "لنزهای اندازه گیری گلوکز تولید شده نشان دادند که یکپارچگی واضحی در اندازه گیری سطح گلوکز خون و اشک در چشم ها وجود ندارد و نمی توان از آن به عنوان یک ابزار پزشکی استفاده کرد.

به نظر می رسد این اتفاق به دلیل چالش های موجود در دستیابی به گلوکز در محیط چشم باشد".

از سویی کمپانی سوییسی Alcon به عنوان سازنده لنزها و شریک تجاری Verily با دوجانبه بودن تصمیم متوقف کردن پروژه اعلام کرد این شرکت همچنان به همکاری با آلفابت برای دو برنامه دیگر شامل ساخت لنزهای بهبود بینایی پس از عمل جراحی و لنزهای درمانی پیش دیابت ادامه خواهد داد.

پیش از این برخی از کارمندان رده بالای گوگل نیز به بیهوده بودن هزینه های این پروژه اعتراض کرده بودند.

در سال 2016 گزارشی منتشر شد که نشان می داد پروژه Verily در ظاهر فوق العاده و در عمل بسیار محدود و چیزی تنها در سطح ارائه های پاورپوینت است. Verily در بیانیه خود ضمن قبول شکست پروژه از "عدم موفقیت بسیاری از برنامه های علمی" گفت و اعلام کرد سایر برنامه های خود را شامل یافتن راهکارهای عملی تری برای سنجش گلوکز و پیشگیری از دیابت ادامه می دهد.