کد خبر: ۲۳۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۵

شکارچی غیرمجاز به ۲۰ ماه حبس محکوم شد

دادستان بجنورد با اعلام خبر صدور حکم قطعی درباره یک شکارچی غیرمجاز که سابقاً به اتهام مذکور دستگیر شده بود، گفت: طبق گزارش پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان، فردی با هویت معلوم، پیش از این در مورخ بیستم اسفندماه سال گذشته به اتهام شکار غیرمجاز توسط محیط‌بانان، دستگیر شده بود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ «مسلم محمد یاران» افزود: طی بازرسی معمول از منزل متهم، مقادیری گوشت شکار مشتمل بر لاشه سه رأس قوچ وحشی(کوهی) کشف و ضبط شد و در این‌باره پرونده قضایی تشکیل و به شعبه چهار بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد ارجاع شد.

یاران ادامه داد: پس از انجام تحقیقات مقدماتی، تکمیلی و تفهیم اتهام و اقرار صریح متهم به ارتکاب بزه انتسابی، مشارالیه با صدور قرار تأمین کیفری به‌علت عجز از ایداع وثیقه، روانه زندان شد.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: پس از صدور کیفرخواست در دادسرا، پرونده قضایی متشکله، در یکی از شعب جزایی بجنورد رسیدگی و نهایتاً حکم به محکومیت متهم به تحمل 20 ماه حبس تعزیری هم‌چنین ابطال پروانه حمل اسلحه و نیز توقیف و مصادر شده سلاح‌های مکشوفه به نفع دولت صادر شد که پس از قطعیت حکم صادر شده در مرحله تجدیدنظر، روند اجرای حکم قطعی، با اعزام محکوم علیه به زندان مرکزی بجنورد آغاز شده است.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد با تبیین ضرورت توجه جدی به مسأله حفاظت از محیط‌زیست و مراقبت از گونه‌های جانوری نادر در استان خراسان‌شمالی، شکار غیرمجاز را یکی از معضلات مخل آرامش طبیعت و تهدیدکننده محیط‌زیست دانست که هر از چندی متأسفانه مناطق زیبایی از استان را دستخوش حوادث تلخی می‌کند که علاوه‌بر تهدید زیستگاه‌های جانوری، موجبات نابودی جلوه‌های زیبای مناطق حفاظت شده را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به شهادت یکی از محیط‌بانان خراسان‌شمالی در روزهای اخیر، یادآور شد: دستگاه قضایی حسب رسالت و وظیفه ذاتی خود با مرتکبین این قبیل جرائم برخورد قاطع خواهد داشت.
*ایسنا