کد خبر: ۲۳۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۷

هشدار درباره کاهش چشمگیر مصرف شیر و لبنیات

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اشاره به کاهش مصرف شیر و لبنیات در سال‌های گذشته در عین گفت: به نمایندگی از وزارت بهداشت صراحتا هشدار می‌دهم که با افزایش قیمت شدید اخیر شیر و لبنیات و با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، سرانه مصرف شیر و لبنیات در معرض کاهش قابل توجه است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری وزارت بهداشت ضمن تسلیت درگذشت دکتر نوبخش و تاج‌الدینی مدیرعامل و معاون سازمان تامین اجتماعی، گفت: هر دو عزیز از زحمت کشان حوزه تامین اجتماعی بودند و اقای دکتر نوربخش از زمان جبهه در این حوزه ها فعالیت داشتند.

وی در ادامه با اشاره به کاهش سرانه مصرف شیر و لبنیات در کشور، گفت: متاسفانه سرانه مصرف شیر و لبنیات که قبلا هم در کشور پایین بود، با حذف یارانه شیر و لبنیات در سال ۸۹ به دنبال اجرای هدفمندی یارانه ها و نیز به دنبال تورم شدید سال‌های ۹۰ و ۹۱ و کاهش قدرت خرید خانوارها، در سال‌های ۹۰ و ۹۱، کاهش قابل توجه مصرف شیر و لبنیات در خانواده ها به وجود آمد و در سال‌های بعد هم کاهش تدریجی در مصرف شیر و لبنیات داشتیم. در همین سال‌ها بیماری‌ها و عوارض مربوط به مصرف کم شیر و لبنیات در کشور به وضوح افزایش یافته است.

وی افزود: بنده به نمایندگی از وزارت بهداشت صراحتا هشدار می‌دهم که با افزایش قیمت شدید اخیر شیر و لبنیات و با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، سرانه مصرف شیر و لبنیات در معرض کاهش قابل توجه است و کنترل قیمت و نیز اختصاص منابع هدفمند برای تامین شیر و لبنیات مورد نیاز مردم و نیز اقدامات حمایتی نظیر توزیع شیر در مدارس یا بسته های غذایی حمایتی غنی از شیر و لبنیات برای فقرا و اقشار آسیب پذیر از ضروریات این مقطع زمانی است.
*ایسنا