کد خبر: ۲۳۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۵

اطلاعات هویتی ۲۶میلیون کاربر دست هکر‌ها افتاد

هکرها توانستند به اطلاعات شخصی و هویتی بیش از ۲۶ میلیون کاربر آمریکایی دست پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این روزها که اخبار زیادی درباره حملات سایبری و سرقت اطلاعات کاربران در فضای مجازی منتشر می‌شود، محققان و پژوهشگران امنیتی فعال در موسسه Sébastien Kaul آلمان به تازگی در تازه‌ترین گزارش‌های خود دریافته و اعلام کرده‌اند که هکرها و مجرمان سایبری موفق شده‌اند که از طریق ارسال پیغام‌های متنی آلوده و مخرب به اطلاعات شخصی بیش از ۲۶ میلیون نفر از کاربران موبایل در ایالات متحده آمریکا دسترسی و نفوذ پیدا کنند.

این مساله باری دیگر زنگ هشداری بود برای آن دسته از کاربرانی که به انجام اقدامات امنیتی در گوشی های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده خود اهمیتی نمی دهند و در جلوگیری از نفوذ هکرها به حریم خصوصی خود سهل‌انگاری می‌کنند.

کارشناسان امنیت سایبری در واکنش به انتشار این خبر همچنین از تمامی کاربران موبایل خواستند که به هنگام دریافت پیام های متنی از شماره های ناشناس دقت بیشتری کرده و در صورتی که در متن موردنظر از آنها خواسته شده است که وارد لینک درج شده در پیام مربوطه شوند، هرگز چنین کاری را نکنند چون در بسیاری از مواقع حتی خود کاربران نیز متوجه نفوذ و دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی‌شان نمی‌شوند.

بر اساس گزارشی که در وب سایت تک کرانچ آمده است، این اطلاعات به سرقت رفته توسط هکرها شامل شماره تلفن و تماس، آدرس پست الکترونیکی و اطلاعات شخصی و حتی در برخی از موارد دسترسی به گالری تصاویر گوشی کاربران شده است.

گفته می‌شود فضای اینترنت در سال ۲۰۱۷ شاهد بیشترین میزان آلودگی به باج افزارها، بد افزارها و ویروس‌ها بوده است. اشخاص حقیقی و شرکتهای تجاری کوچک و بزرگی در سراسر جهان هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند که به ایجاد خسارات هنگفت و جبران ناپذیری منجر شده است.

طبق آمارهای منتشر شده، تنها در نیمه سال جاری میلادی، بالغ بر ۱.۵ میلیون آلودگی به ویروس‌های اینترنتی و بدافزار را گزارش شده است. بسیاری از حملات سایبری و هک‌های اینترنتی که صورت می‌گیرد، توسط بد افزارها و باج افزارهاست.
*ایسنا