کد خبر: ۲۳۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۲

یک روز آمازون هم ورشکست می‌شود

"عمر متوسط کمپانی‌ها حدود 30 سال است و روزی هم آمازون ورشکست خواهد شد."

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این بخشی از گفته‌های اخیر «جف بزوس» مؤسس و مدیر اجرایی آمازون است که در برنامه CNBC گفت و افزود: من پیش‌بینی می‌کنم آمازون روزی شکست می‌خورد و ورشکست می‌شود.اگر شما به کمپانی‌های بزرگ نگاه کنید عمر آن‌ها را حدود 30 سال می‌بینید، نه صدها سال!.

وی تأکید کرد اگر ما به‌جای مشتری مداری به خودمان فکر کنیم، این آغاز سقوط ‌مان خواهد بود و ما باید تلاش کنیم تا رسیدن به آن روز را به تأخیر بیندازیم.

بزوس این را هم به خنده گفت که تنها کمپانی‌های صدها ساله کارخانه‌های تولید نوشیدنی هستند که این موضوع به جامعه ما برمی‌گردد!

به گفته کارشناسان بیش از 48 درصد از خریدهای آنلاین امسال مردم آمریکا از طریق آمازون انجام شد که این رقم در سال 2017 حدود 43 درصد بود.

از سوی دیگر این کمپانی توسط ترامپ تحت‌فشار قرارگرفته تا مالیات بیشتری به حکومت فدرال بدهد. ترامپ قبل از رئیس‌جمهور شدن به آمازون حمله کرد و گفت آن‌ها از سرویس پست رایگان برای پرکردن جیب خود استفاده می‌کنند.

همچنین مدیران آمازون به دلیل توسعه سیستم فناوری چهره شناس و بستن قرارداد با حکومتی‌ها در این زمینه از سوی کارمندان خود (آمازون 600 هزار کارمند دارد) تحت‌فشار قرارگرفته است و آن‌ها با ارسال نامه‌ای از بزوس خواسته‌اند تا قرارداد با palantir را لغو کند. اما آمازون از فناوری Rekognition علی‌رغم نگرانی‌های ابرازشده از سوی سازمان‌های حقوق مدنی همچنان دفاع می‌کند.
*خبرآنلاین