کد خبر: ۲۳۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۷

تصمیمات جدید درباره بنزین در هفته آینده

وزیر کشور با بیان اینکه سوخت یکی از کالاهای اساسی است، به افزایش قیمت ارز اشاره کرد و گفت: قرار شد هفته آینده جلسه مستقلی با تعدادی از دستگاههای مرتبط با موضوع سوخت گذاشته شود تا درباره بنزین تصمیمات جدیدی بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در یکصد و بیستمین جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره ٢٤ هزارتن کالاهای اموال تملیکی بلاتکلیف که اموال بیت المال است، تصریح کرد: طبق گزارش اعلام شده ارزش این کالاها ۲۳ هزار میلیارد تومان است که باید به سرعت از سوی وزارت اقتصاد تعیین تکلیف شود.

وزیر کشور تاکید کرد: در این زمینه وزارت اقتصاد و دارایی متولی است که باید جلسه بگذارد و پیگیری کند تا این اموال که بیت المال است به سرعت تعیین تکلیف شود.

رحمانی فضلی با قدردانی از اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای سرعت بخشی در اجرای امور بیان کرد: همه اعضای ستاد با توجه به جلسات زمانبندی شده تا پایان سال باید اقدامات دستگاه خود را گزارش کنند و اگر گزارش و دلایل آنها برای اقداماتی که انجام نشده است قابل قبول نباشد، باید پاسخگو باشند.

وزیر کشور درباره موضوع سوخت خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه جلسه گذشته ستاد ، برنامه ریزی لازم صورت گرفته است که در این زمینه، هم وزارت نفت متولی است و هم دستگاههایی مانند سپاه و نیروی انتظامی که اقدامات مورد نظر را در مناطق مرزی انجام دهند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: دستگاههایی هم که به نوعی در موضوع سوخت به ویژه بنزین مرتبط هستند باید ماموریت های خود را انجام دهند.

رحمانی فضلی مبارزه با قاچاق، فساد، رانت و پولشویی را در فرایند مبارزه با قاچاق کالا توصیف کرد و افزود: اگر بتوانیم مبداء، مقصد و مسیر کالاها را کنترل کنیم می‌توانیم در این زمینه موفق باشیم.

وزیر کشور تصریح کرد: کنترل مبداء، مقصد و مسیر کالا صرفا به معنای کنترل فیزیکی نیست، بلکه کنترل به معنای رصد و نظارت بر این فرایند است که از مسیر قانونی خارج نشود، اگر این امر اتفاق بیفتد، قطعا توفیقات بیشتری در مبارزه را با قاچاق خواهیم داشت.
*ایسنا