کد خبر: ۲۳۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۱

سردار غیب پرور: ۸۰ میلیون بسیجی داریم

غلامحسین غیب پرور رئیس بسیج مستضعفین گفت: خوشحالیم که بگوییم 80 میلیون بسیجی در کشور وجود دارد و براساس این مقدمه کوتاه بنده برنامه‌های بسیج را در 7 سرفصل اعلام می‌کنم. به عنوان مقدمه استحضار داشته باشید که در پهنه گسترش کشور قریب به 152 هزار رده بسیج داریم، پس می‌توان گفت که گسترده‌ترین شبکه مردمی متعلق به این شاکله است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ غلامحسین غیب پرور رئیس بسیج مستضعفین در جلسه علنی امروز( 30 آبان‌ماه ) که به مناسبت هفته بسیج در پارلمان حضور یافت، اظهار کرد: در این مجال کوتاه امکان معرفی بسیج وجود ندارد، اما خوشحالیم که مردم ما دل‌آشنای فرهنگ بسیجی هستند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که بسیج کلید طلایی حل مشکلات کشور است و جای دیگری فرموده‌اند که بسیج یک پدیده شگفت‌آور، رمزآلود و استثنایی نظام جمهوری اسلامی ایران است، لذا این مجموعه گره‌های بسیاری را باز کرده و در بسیاری از صحنه‌ها حضور داشته است.

غیب‌پرور تصریح کرد: در آینده نیز به حضور بسیج احتیاج داریم، همچنین رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند اعتلای بسیج در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی مورد انتظار است.

وی ادامه داد: حدود 2 سال است که دورانی در بسیج شروع شده که می‌توان آن را به تصدیق از فرمانده کل قوا به عنوان دوران اعتلای بسیج نامگذاری کنیم، اعتلای بسیج، رشد، شکوفایی این مجموعه را در این می‌بینیم که مسائل مورد علاقه انقلاب و جامعه را کشف و با برنامه‌ریزی و در اقدام و عمل آن را دنبال کنیم

رئیس بسیج مستضعفین گفت ما در بسیج کار را به گونه‌ای دنبال می‌کنیم که قبل از آن از اثربخش بودنش مطمئن باشیم، به نحوی که اثر آن را در جامعه ببینیم، لذا اگر این چنین نباشد اصلا کار نمی‌کنیم؛ این اثرگذاری منطبق با نیازهای جامعه و انقلاب است، به عبارت دیگر در بسیج کارها را جهادی انجام می‌دهیم و تلاش‌مان بر این است که کارها گران تمام نشود، لذا ارزان بودن یکی از مولفه‌های ماست، در بسیج حفظ منافع ملی، همگرایی، انسجام، قاطبه مردم را اصل می‌دانیم.

سردار غیب پرور با بیان اینکه بسیج متعلق به همه مردم است و این نهاد شجره طیبه‌ای است که به انقلاب اسلامی تعلق دارد، اظهار کرد: هرکسی که دلداده نظام و رهبری باشد، قطعا بسیجی است، حتی اگر پرونده و کارتی نداشته باشد، چرا که میزان و محک دلدادگی به رهبری، اصول انقلابی، رهبری فرزانه، راه شهیدان و منافع ملی است.

وی افزود: در این طریق خوشحالیم که بگوییم 80 میلیون بسیجی در کشور وجود دارد و براساس این مقدمه کوتاه بنده برنامه‌های بسیج را در 7 سرفصل اعلام می‌کنم. به عنوان مقدمه استحضار داشته باشید که در پهنه گسترش کشور قریب به 152 هزار رده بسیج داریم، پس می‌توان گفت که گسترده‌ترین شبکه مردمی متعلق به این شاکله است.

سردار غیب پرور بیان کرد: نقش بسیج را می‌توان در رفع محرومیت، اقتصاد مقاومتی، عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، علم و فناوری، کمک به زیرساخت‌ها و مسائل دفاعی امنیت می‌توان ملاحظه کرد، در سازندگی و رفع محرومیت باید بگویم که طبق یک گزارش یکساله بسیج در آموزش و توانمندسازی یکصد هزار نفر برای اشتغال نقش داشته است.

رئیس بسیج مستضعفین ادامه داد: در حیطه مهارت‌افزایی 25 هزار طرح خرد و خانگی با اشتغال حدود 50 هزار نفر انجام شده است، همچنین 8 طرح کوچک محرومیت‌زدایی در مناطق محروم کشور توسط قاطبه بسیجیان اجرایی شده است؛ یکی از برکات انقلاب اسلامی گروه‌های جهادی است، چرا که معجزه می‌کند، به عبارت دیگر جوانان بی‌ادعا و بی‌هیاهو در اقصی‌نقاط کشور به اردوهای جهادی اعزام شده‌اند.

وی افزود: ما در امر مدرسه‌سازی، پروژه‌های عمرانی، خانه‌های بهداشت، اوقاف، حسینیه‌ها و کتابخانه‌هایی که در سراسر کشور دنبال شده و نقاطی که فوق‌العاده صعب‌العبور هستند، کارهای مفیدی انجام داده‌ایم، محدوده‌ای در شهرستان دزفول از نقاط فوق‌العاده محروم است و نیروهای بسیج در این منطقه اقداماتی انجام داده‌اند که در طول 30 الی 40 سال گذشته واقعا بی‌نظیر بوده است.
*باشگاه خبرنگاران