کد خبر: ۲۳۹۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۹

رویای داشتن باتری‌های با دوام به لطف چینی‌ها محقق می‌شود

به تازگی خبرهایی از شرق دور می‌رسد که بسیار امید بخش هستند و به نظر می‌توانند رویای داشتن باتری‌های با دوام بالا، خطر کم و ظرفیت شارژدهی خوب را فراهم کنند. یک استارت آپ چینی موفق به تولید باتری شده که حالت جامد داشته و به صورت کلی از مکانیزم متفاوتی برای ایجاد جریان الکتریکی استفاده خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به کرات در مورد مضرات و معایب باتری‌های حال حاضر موبایل صحبت کرده‌ایم؛ باتری‌هایی که ساختاری با یک ماده شیمیایی داخلی مایع داشته و همین ذات مایع بودن آنها باعث فعل و انفعالات شیمیایی می‌شود تا اختلاف پتانسیل مورد نیاز برای حرکت الکترون‌ها در مدار که بیانگر همان جریان الکتریکی است ایجاد شود.

باتری‌های حالت جامد باتری‌هایی هستند که دیگر ماده مایع داخل آنها وجود ندارد و به همین خاطر می‌توانند در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید شده و نگرانی بابت ساختمان داخلی اسکلت مانند آنها وجود ندارد. به عبارت ساده‌تر این باتری‌ها امید روشن و برگ برنده صنعت الکترونیک برای رسیدن به رویای باتری‌ها واقعاً کارآمد در دنیای ابزارهای قابل حمل هستند و می‌تواند علاوه بر شارژ سریع، پایداری و دوام بسیار بیشتری هم داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا یک شرکت استارت‌آپی با نام Qing Tao Energy Development Co. به تازگی روشی برای تجاری‌سازی و تولید انبوه باتری‌های حالت جامد پیدا کرده است. این شرکت که از خروجی‌ها و زیرمجموعه‌های دانشگاه صنعتی Tsinghua University است با سرمایه اولیه 144 میلیون دلار کار خود را آغاز نموده و اعلام کرده که در حال حاضر می‌تواند با تأسیس خط تولید خود در استان جیانگسو در شرق چین در طول یک سال باتری‌های با توان معادل تا 100 مگا وات ساعت را به صورت انبوه تولید کند.

با نگاهی به نقشه راه پیشرفت این شرکت برنامه‌ریزی‌های خود را به گونه‌ای توسعه داده تا بتواند تا سال 2020 این توان را به 700 مگا وات ساعت برساند. اما نکته بسیار خوب و مزیت بارز این باتری‌ها این است که چگالی انرژی تولید شده توسط یک واحد منفرد از باتری‌های تولیدی این شرکت به عدد 400 وات ساعت بر کیلوگرم می‌رسد که در همین ابتدای کار 30 درصد بیشتر از پیشرفته‌ترین باتری‌های لیتیوم – یون موجود در بازار با ظرفیت بین 250 تا 300 وات ساعت بر کیلوگرم است.

البته این شرکت اطلاعات چندان زیادی را در مورد جزئیات پروژه مانند قیمت نهایی محصول و نحوه فروش محصولات خود ارائه نکرده است و به همین دلیل نمی‌توانیم در مورد آینده آن به صورت دقیق نظر دهیم. ولی با این حال این یک حرکت بسیار مثبت است که راه را برای تولید هر چه بیشتر باتری‌های حالت جامد در آینده‌ای نه چندان دور و آن هم توسط شرکت‌های متعدد متصور می‌کند.