کد خبر: ۲۳۹۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۶

عبدالرضا اکبری: ایفای نقش امام خمینی (ره) بسیار حساس و سخت بود

بازیگر فیلم "فرزند صبح" گفت: روزهای اولی که عکس گریم من در نقش امام خمینی (ره) منتشر شد شوق بسیار زیادی داشتم و از طرفی بازخوردهای بسیار خوبی را از مردم و آشنایان دریافت می‌کردم. حالا بعد از گذشت چند سال و با نزدیک شد به زمان اکران فیلم باز هم همان شور بازگشته است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ عبدالرضا اکبری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره احتمال حضور فیلم سینمایی "فرزند صبح" در جشنواره فیلم فجر گفت: به تازگی با خبر شدم که این فیلم توسط سازندگان برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود. این از نظر من اتفاق جذاب و خوبی است که بالاخره بعد از تاخیری چند ساله برای فیلم "فرزند صبح" رخ می‌دهد.

وی خصوص بازی در نقش "امام خمینی (ره)" در فیلم فرزند صبح تاکید کرد: در ابتدا وقتی کارگردان یعنی بهروز افخمی به من ایفای نقش امام خمینی (ره) را پیشنهاد داد از همان ابتدا می‌دانستم با نقشی سخت و حساس روبرو هستم و این اثر چالش بزرگی برای من به حساب می‌آید. امام خمینی (ره) چهره‌ای شناخته شده و جهانی هستند و به همین واسطه من ملزم بودم که شخصیت ایشان را بسیار موشکافانه، با وسواس فراوان و درست بازی کنم.

بازیگر فیلم "اخراجی‌ها" در همین راستا ادامه داد: نقش من در فرزند صبح نقشی سخت بود که در ابتدا نیاز به گریم درست و انتخاب بازیگر نزدیک به چهره امام خمینی (ره) نیاز بود. بعد از حصول این دو مورد من باید تمام تلاشم را برای بازی درست این شخصیت انجام می دادم.

وی رسیدن به این نقش را امری جدی خواند و تاکید کرد: علاوه بر من بازیگران دیگری نیز برای این نقش در نظر گرفته شده بودند و خود من بعد از پنج بار گریم سنگین برای نقش انتخاب شدم. برای رسیدن به این نقش تنها گریم کافی نبود و من باید تحقیقات جامعی را انجام می دادم. هر چند در طول زندگی بارها سخنرانی‌های امام را شنیده بودم اما این کفایت نمی‌کرد زیرا حال بادی خود شخصیت ایشان را بازی می کردم و تفحص چند باره می‌طلبید. در ابتدا شروع تماشای مستندها، سخنرانی‌ها و فیلم های موجود پرداختم و بعد از برای آشنایی با خصوصیات شخصی ایشان با خانواده و آشنایان ایشان به بحث و گفت‌وگو نشستم.

بازیگر فیلم رهاتر از دریا ایفای نقش بنیانگذار انقلاب اسلامی را بسیار حساس دانست و افزود: وقتی شما به عنوان یک بازیگر موظف می شوید که شخصیتی بین المللی و محبوب نزد مردمان جهان را بازی کنید با فشار زیادی روبرو هستید زیرا باید تمام ریزه کاری ها را رعایت کنید تا نقش برای همه دوستداران آن شخصیت مورد قبول واقع شود.

اکبری با اشاره به شوق خود برای اکران این فیلم خاطرنشان کرد: روزهای اولی که عکس گریم من در نقش امام خمینی (ره) منتشر شد شوق بسیار زیادی داشتم و از طرفی بازخوردهای بسیار خوبی را از مردم و آشنایان دریافت می‌کردم. حالا بعد از گذشت چند سال و با نزدیک شد به زمان اکران فیلم باز هم همان شور بازگشته است.
*میزان