کد خبر: ۲۳۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۷

اینتل به شکست اعتراف کرد

برای سالیان متمادی اینتل توانسته بود چرخه بی انتهای تیک-تاک را حفظ کند اما هنگامی که مهاجرت از فناوری ساخت 14 نانومتری به 10 نانومتری فرا رسید، این کمپانی دریافت لقمه بزرگ از دهانش برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اخیراً رابرت سوان، مدیر اجرایی ارشد و همچنین مدیر مالی ارشد اینتل اعتراف کرده آنها در مهاجرت از 10 به 14 نانومتر اهدافی را دست نشان کرده‌اند که خراج از توانشان بوده است. این اولین اعتراف اینتل به شکست خوردن در مهاجرت به فناوری ساخت 10 نانومتری تلقی می‌شود. به گفته این مدیر ارشد اینتل آنها با فناوری ساخت 10 نانومتری خود اهدافی را در سر می پروارنند که در نهایت متوجه می‌شوند زمان مناسبی را برای آن دست نشان نکرده‌اند. در حقیقت اینتل تصور می‌کرد فناوری ساخت 10 نانومتری این کمپانی نسبت به هر فناوری ساخت موجود دیگری برتری داشته باشد اما عملاً در ارائه آن ناتوان ماند و رقبا توانستند با ارائه بهبودهای کوچک‌تر پیشی بگیرند. اینتل در عوض نه تنها نتوانست در زمینه فناوری ساخت تراشه از رقبا پیشی بگیرد، بلکه هم اکنون با وضعیت دشواری روبرو است. به وضوح این کمپانی از زمان‌بندی های خود عقب است و نتوانسته به موقع فناوری ساخت 14 نانومتری را کنار بگذارد. در حال حاضر AMD پردازنده‌های 12 نانومتری خود را روانه بازار کرده است اما اینتل عرضه پردازنده‌های 10 نانومتری خود را چندین بار به تعویق انداخته و حالا تولید آنها در سال 2019 و 2020 میلادی را دنبال می‌کند.

شهر سخت افزار: آقای سوان درباره مشکل کمبود موجودی پنهان نکرد اولیویت اصلی آنها تولید محصولات Xeon است، بنابراین پیش‌بینی می‌شود به این زودی‌ها مشکل کمبود موجودی پردازنده‌های Core برطرف نشود. اینتل با هدف کاستن از مشکل کمبود موجودی، برخی از خطوط تولید 14 نانومتری خود را که در انتظار ارتقا به 10 نانومتری بودند به چرخه تولید بازگردانده است، با این حال هنوز قادر به تأمین تقاضای بازار نیست. در حال حاضر اینتل در همکاری با مشتریان بزرگ خود تلاش می‌کند نیاز آنها را به طور دقیق برآورد کند و ظرفیت تولید خود را به طور هدفمندتر به خدمت بگیرد.

در حال حاضر پردازنده‌های جدید سری Core 9000 با موجودی بسیار پایین مواجه هستند و قیمت آنها به طرز چشمگیری افزایش یافته است که در نتیجه آن کمتر گیمری به ارتقای دست کم پردازنده سیستم خود فکر می‌کند.