کد خبر: ۲۴۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۴

وقتی هوش مصنوعی موفق بودن یا نبودن در ازدواجتان را پیش بینی می کند!

محققان می گویند به زودی ربات ها با استفاده از هوش مصنوعی قادر به پیش بینی سرنوشت ازدواج ها خواهند بود و می توانند دریابند که پیوندهای زناشویی به طلاق می کشد یا موفق خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ و به گزارش دیلی استار، دامنه دخالت هوش مصنوعی در زندگی انسان امروزه بسیار گسترش یافته و حالا به خصوصی ترین جنبه زندگی افراد یعنی روابط زناشویی کشیده شده است.

پژوهشگران می گویند ربات ها نه تنها شکست و موفقیت ازدواج ها را پیش بینی خواهند کرد، بلکه معتقدند آنها در زمانی که جر و بحث زن و شوهرها بالا می گیرد می توانند در درگیری دو نفره آنها دخالت کنند و برای کاهش مشکل پا پیش بگذارند.

بررسی یادشده که در کالج امپریال انگلیس انجام شده، نشان می دهد هوش مصنوعی طی سال های آینده زندگی خصوصی انسان ها را هم متحول می کند.

بر همین اساس بلندگوهای هوشمند الکسا و گوگل هوم که در منازل بسیاری از افراد حضور دارند و به طور مرتب به گفت و شنودهای زن و شوهرها را گوش می دهند می توانند با دقت ۷۵ درصد موفقیت یا شکست یک رابطه زناشویی را پیش بینی کنند.

بر همین اساس ربات های دارای هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۱ خواهند توانست با تحلیل صوتی گفتگوهای زوج ها دریابند سرانجام رابطه آنها به طلاق می کشد یا با موفقیت ادامه می یابد. آنها با آغاز درگیری های زناشویی هم می توانند پا پیش بگذارند و جملاتی را ادا کنند که می تواند به کاهش جر و بحث کمک کند.

همچنین پیش بینی می شود ابزار هوش مصنوعی آینده با تجزیه و تحلیل و بررسی دی ان ای افراد بتوانند به یافتن بهترین شریک زندگی برای هر مرد یا زن کمک کنند. ابزار مذکور همچنین با تحلیل احساسات هر فرد و اظهارات وی در مورد شخصیت و دیدگاه هایش می توانند اشخاص مناسب تری را برای زندگی آینده پیشنهاد کنند.
*مهر