کد خبر: ۲۴۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۲۳

از سرویس ارتباطی Fi چه می‌دانید؟

طبق گزارش‌های انجام شده، پروژه‌ی "سرویس موبایل Fi" در این هفته توسط تلفن‌های هوشمند سازگار، گسترش اساسی پیدا می‌کند. براساس گزارش Droid Life این پروژه سامسونگ، آیفون و وان‌پلاس را پشتیبانی خواهد کرد. همچنین تلفن‌های بی‌سیم خانگی شرکت‌های ال‌جی و موتورلا هم این سرویس را پشتیبانی می‌کنند. در آیفون‌ها ظاهرا از نسخه بتا سرویس Fi استفاده خواهد‌ شد که همین موضوع احتمال بروز مشکلاتی در ارائه سرویس برای کاربران این محصول را افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ هدف پروژه Fi رسیدن به MVNO (اپراتور شبکه مجازی موبایل) است که شرکت‌های مطرح T-Mobile، Sprint و US Cellular را تحت پوشش (که باعث آنتن‌دهی قوی و مناطق تحت پوشش گستره می‌شود) قرار می‌دهد. این سرویس از هر دو شبکه‌ وای‌فای و تلفن همراه برای برقرای تماس، ارسال پیامک و استفاده از اینترنت استفاده می‌کند. تمام جذابیت این سرویس به قیمت‌های ارزان آن است، تماس و پیامک نامحدود به ازای 20 دلار در ماه و دیتا‌ی موبایل 10 دلار به ازای هر گیگابایت تا زمانی که به مصرف 6 گیگابایت برسید. (بعد از 6 گیگ رایگان است، البته با گذر از 15 گیگ سرعت کاهش پیدا می‌کند.)

اما تلفن‌هایی که در صف دریافت این سرویس‌هستند (آن‌هایی که طبق گفته‌ گوگل برای دریافت این سرویس بهینه‌سازی شده‌اند) تعداد زیادی ندارند، از تلفن‌های در حال فروش خود شرکت گوگل مدل‌های Pixel 3، Pixel 3 XL و Pixel 2 XL، دو مدل از ال‌جی که LG G7 و LG V35 هستند و مدل G6 و X4 از شرکت موتورلا (نسخه Android One) به‌ طور مستقیم می‌توانند از طریق وب‌سایت مربوطه این سرویس را دریافت کنند. مدل‌های نامبرده شد بهترین پیشنهاد‌ها را برای اشتراک گیری دریافت می‌کنند.

گوگل اخیرا امکانی را فراهم کرده تا کاربران "Fi" با استفاده از LTE اتصالاتی امن از طریق سیستم VPN برقرار کنند. گوگل در حال گسترش محدوده پوشش خود است و در عین حال پشتیبانی از مدل‌های تلفن همراه را گسترش می‌دهد. امکانات فراهم شده کاربران را به امتحان این سرویس ترقیب می‌کند، اما باید دید سرویس مذکور می‌تواند با شرکت‌های بزرگ این حوزه رقابت کند یا خیر؟
*باشگاه خبرنگاران