کد خبر: ۲۴۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۷۵

با بهترین لپتاپ‌های ارزان قیمت آشنا شوید

لپتاپ‌ها به انواع مختلفی از نظر قیمت تقسیم می‌شوند و از جمله آنها باید به مدل‌هایی با قیمت کمتر از 500 دلار اشاره کرد. این نوع نوت بوک‌ها عمدتا دارای نمایشگر اچ دی، پردازنده دو هسته‌ای، صفحه نمایش کوچک و برخی مشخصات دیگر هستند. در میان این مدل‌ها، یکی از نسخه‌های کارآمد Aspire E15 ایسر بوده و می‎توان آن را با قیمت کمتر از 500 دلار خریداری کرد. در سوی دیگر نیز کروم بوک 11 سامسونگ وجود دارد که با هزینه پایین می‌توان به خرید آن پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ با این حال ما می‌خواهیم برای آن که انتخاب خوبی در وقت خرید داشته باشید، با این مطلب، بهترین لپتاپ‌های کمتر از 500 دلار را به شما معرفی کنیم. بخصوص اگر می‌خواهید به خرید یک مدل اقتصادی بپردازید، در این لیست می‌توانید مدل موردنظر را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است این لپ تاپ ها ارزان قیمت ترین در نوع خود و در بازار جهانی هستند، که طبیعتا با توجه به نرخ بالای ارز، آن چنان قیمت ارزانی در ایران ندارند.

1- ایسر Aspire E15
لپتاپ ایسر Aspire E15 با قیمت کمتر از 400 دلار به فروش می‌رسد و یکی از مدل‌های مقرون به صرفه محسوب می‌شود. این لپتاپ به پردازنده نسل هشتمی Core i3 اینتل مجهز است و عمر باتری 9 ساعته‌ای برای آن در نظر گرفته شد.

Aspire E15 دارای حافظه رم 6 گیگابایتی بوده و در سوی دیگر پورت USB Type-C و دی ودی رایتری برای آن به کار گفته شده است. همچنین کیفیت ساخت بالایی را نمی‌توان در این نوت بوک شاهد بود زیرا در رده لپتاپ‌های اقتصادی قرار می‌گیرد. از مشخصات اصلی دیگر Aspire E15، باید به صفحه نمایش 15.6 اینچی 1080 پیکسلی، پردازنده نسل هشتمی Core i3 اینتل، حافظه داخلی 1 ترابایتی، حافظه رم 6 گیگابایتی و وزن 2.26 کیلوگرم اشاره کرد.

مزایا: عملکرد ایده آل/پورت های کافی/عمر باتری مطلوب/بسیار اقتصادی
معایب: طراحی نامناسب/مملو از اپ های پیش نصب شده
قیمت : 379 دلار (حدود 4 میلیون تومان)

2- HP Stream 11
لپتاپ استریم 11 اچ پی، دیگر نوت بوک مقرون به صرفه زیر 500 دلار است. نوت بوکی که همانند دیگر مدل‌های هم سطح نباید انتظار مشخصات قوی و کیفیت ساخت بالایی از آن داشت. شرکت اچ پی به عنوان یکی از برندهای برجسته تولیدکننده لپتاپ، علاوه بر تولید مدل‌های رده بالا، چندین مدل اقتصادی همچون استریم 11 دارد که بیشتر مناسب دانشجویان و دانش آموزان است.

این نوت بوک به پردازنده دو هسته‌ای سلرون اینتل، حافظه رم 4 گیگابایتی و باتری با عمر 8 ساعته مجهز شده است. بنابراین می‌توان کاربری مناسبی با این نوت بوک اقتصادی و کاربردی زیر 500 دلار داشت. در حالی که طراحی استریم 11 جذاب به نظر می‌رسد، اما حاشیه تیزی دارد و این می‌تواند برای کاربران کمی آزاردهنده باشد. صفحه نمایش 11 اینچی 768 پیکسلی این لپتاپ اگرچه پروضوح یا روشن نیست اما مطلوب به نظر می‌رسد. کیفیت صدای استریم 11 وضوح خوبی دارد و صفحه کلید نیز ایده آل به نظر می‌رسد.

از مشخصات کلیدی این لپتاپ باید به پردازنده اینتل Celeron، حافظه رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی فلش 32 گیگابایتی، صفحه نمایش 11.6 اینچی 1366*768پیکسلی، عمر باتری هشت ساعته و وزن 1.13 کیلوگرم اشاره کرد.

مزایا: صدا پویا/عملکرد قابل توجه/طراحی رنگی و جذاب
معایب: صفحه نمایش نامناسب/تولید حرارت/لبه های تیز

3-لنوو آیدی پد 120S
یکی دیگر از لپتاپ‌های مقرون به صرفه، آیدی پد 120S لنوو است. این لپتاپ با قیمتی کمتر از 300 دلار یک گزینه ارزنده برای خرید به عنوان نوت بوک اقتصادی محسوب می‌شود. با پورت USB-C، طراحی جذاب، صفحه نمایش 14 اینچی روشن و برخی دیگر، می‌توان آیدی پد 120S را لپتاپ ایده آلی تبدیل کند.

صفحه کلید با عمق 1.2 میلیمتری و پد لمسی بزرگ در زیر صفحه کلید، تجربه نویسندگی را لذت بخش می‌سازد. پردازنده سلرون اینتل، عمر باتری 7.5 ساعته، حافظه رم 4 گیگابایتی و …، از جمله مشخصه این نوت بوک هستند. البته از مشخصات کلیدی لنوو آیدی پد 120S باید به صفحه نمایش 14 اینچی 1366*768 پیکسلی، پردازنده اینتل سلرون، حافظه رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 64 گیگابایتی، عمر باتری 7.5 ساعته و وزن 1.45 کیلوگرمی اشاره کرد.

مزایا: طراحی باثبات/پورت شارژ USB-C/عملکرد مناسب
معایب: صفحه نمایش نامطلوب/وبکم ضعیف

4- ایسوس VivoBook E403NA
دیگر لپتاپ این فهرست محصولی از شرکت ایسوس است. نوت بوکی با صفحه نمایش 1080 پیکسلی و درب آلومینیومی که فراتر از یک نوت بوک اقتصادی ظاهر شد. این دو ویژگی خیره کننده، VivoBook E403NA را با قیمت 400 دلار، ارزشمند ساختند.

با وزن کمتر از 1.5 کیلوگرمی در کنار صفحه نمایش 14 اینچی و عمر باتری 8 ساعته، تجربه کاربری با ویووبوک را بدون شک در نوع خود بی نظیر خواهد کرد. با وجود پردازنده پنتیوم اینتل، پورت USB-C ،USB 3.0 HDMI و کارت اس دی خوان می‌توان این لپتاپ را ایده‌ال دانست

با آن که قیمت ویووبوک ای 40 کمتر از 400 دلار است اما ایسوس مشخصات مطلوبی روی آن قرار داده تا بتواند تجربه کاربری خوبی رقم زند. از مشخصه‌های اصلی E403NA باید به پردازنده پنتیوم اینتل، حافظه رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 128 گیگابایتی، صفحه نمایش 14 اینچی 1920*1080 پیکسلی، عمر باتری 8 ساعته و وزن 1.5 کیلوگرمی اشاره کرد.

مزایا: طراحی باکیفیت و پوشش آلومینیومی/پورت های کافی/صفحه نمایش 1080 پیکسلی روشن
معایب: تاچ پد ضعیف/وبکم بی کیفیت

5- ایسر اسپاین وان
شرکت ایسر یکی از برندهای مطرح تولیدکننده لپتاپ محسوب می‎شود که تاکنون مدل‌های مختلفی را معرفی و عرضه کرده است. یکی از محصولات کارآمد و البته خوش قیمت این برند تایوانی، اسپاین وان نام دارد. نوت بوکی با قیمت کمتر از 300 دلار که بدنه باکیفیتی داشته و مشخصات مطلوبی برای آن در نظر گرفته شد. برخلاف مدل‌های رده بالا با قیمتی بیش از 1000 دلار ایسر که شاسی آلومینیومی، بدنه رنگارنگ و برخی مشخصات دیگر دارند، این مدل اقتصادی به شمار رفته و ایسر آن را با هدف کاربری دانشجویان و دانش آموزان توسعه داده است.

اسپاین وان با حالت ترکیبی 2 در 1 و صفحه نمایش لمسی با سطح فشار 1024 به مشخصاتی چون پردازنده سلرون اینتل، حافظه رم 4 گیگابایتی مجهز است تا بتواند برای کاربری روزمره سریع باشد. عمر باتری این لپتاپ هیبریدی از 7 ساعت عبور نمی‌کند و برای کارهای روزمره کارآمد است.

مشخصات کلیدی اسپاین وان ایسر شامل پردازنده سلرون اینتل، حافظه رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 32 گیگابایتی فلش، صفحه نمایش 11.6 اینچی 1920*1080 پیکسلی، عمر باتری 6.44 ساعته و وزن 1.2 کیلوگرمی می‌شود.

مزایا: صفحه نمایش پویا / شاسی جذاب/صفحه کلید راحت
معایب: عمر باتری نامطلوب/حافظه داخلی کم ظرفیت

6- لنوو فلکس 6 11
لپتاپ Flex 6 11 لنوو یک گزینه کاملا مقرون به صرفه محسوب می‌شود که از شاسی 0.7 اینچی برخوردار است و با حالت دو در یک و صفحه نمایش 11 اینچی، می‌تواند تجربه کاربری خوبی رقم زند. این نوت بوک عمر باتری 9 ساعته‌ای دارد و ساعت‌ها افراد می‌توانند با آن انجام کاربری روزمره خود بپردازند.

با قیمت 329 دلار(کمتر از 4 میلیون تومان)، این لپتاپ 11 اینچی به پردازنده سلرون، حافظه داخلی 64 گیگابایتی فلش، حافظه رم 4 گیگابایتی، پورت‌های USB Type-C، و کارت خوان 4 در 1 مجهز است.

دیجی رو: با تمام ویژگی‌هایی که لنوو برای این نوت بوک در نظر گرفته، می‌توان Flex 6 11 را یک گزینه فوق العاده اقتصادی قلمداد کرد.

مزایا: عمر باتری بزرگ، طراحی باریک/عملکرد مطلوب/صفحه کلید ایده آل
معایب: صفحه نمایش ضعیف/صدا کم وضوح