کد خبر: ۲۴۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۴۵

درآمد 250 میلیارد تومانی یک کودک 7 ساله از یوتیوب!

رایان، پسربچه هفت ساله‌ای که در کانال یوتیوب خود به شرح و بررسی اسباب‌ بازی‌های مختلف و کالاهای مرتبط با کودکان می‌پردازد، با کسب ۲۲ میلیون دلار (حدود 250 میلیارد تومان) به پردرآمدترین چهره‌ای تبدیل شده که از یوتیوب پول درآورده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ درآمد او از این طریق ظرف یکسال دو برابر شده است. دریافتی رایان هفت ساله خالص است و مشمول مالیات یا هزینه‌های جانبی نمی‌شود.

این پسربجه درباره علت موفقیت خود گفته است: "چون من بامزه هستم و مردم را سرگرم می‌کنم."

کانال یوتیوب رایان توسط والدینش کمتر از چهار سال پیش در مارس ۲۰۱۵ میلادی راه‌اندازی شد و هم اکنون بیش از ۱۷ میلیون نفر از سراسر جهان در آن عضو هستند.
ویدیوهای این کانال در مجموع میلیاردها بار دیده شده‌اند.

مجله فوربس گفته است یک میلیون دلار از مجموع درآمد ۲۲ میلیون دلاری رایان از راه تبلیغات قبل از نمایش ویدیوها در یوتیوب بدست آمده و مابقی مربوط به تبلیغاتی است که با حمایت مالی بعضی شرکت‌ها انجام شده است.

اسباب بازی‌هایی که در این کانال به نمایش در می‌آیند به سرعت به فروش می‌رسند.
در ماه اوت امسال فروشگاه زنجیره‌ای "وال مارت" آمریکا که در ساراسر این کشور شعبه دارد، فروش مجموعه‌ای از اسباب‌ بازی‌و لباس‌هایی را با نام "دنیای رایان" شروع کرد.

در یکی از ویدیوهایی که رایان در کانال یوتیوب خود قرار داده، این پسربچه و والدینش در فروشگاه وال‌ مارت دیده ‌می‌‌شوند که به دنبال اسباب بازی‌های رایان می‌گردند.
ظرف مدت سه ماه این ویدیو را حدود ۱۴ میلیون نفر دیده‌اند.

از آنجایی که رایان هنوز خردسال است ۱۵ درصد از درآمد او در یک حساب بانکی به سپرده گذاشته می‌شود و او تا رسیدن به سن قانونی حق برداشت پول از این حساب را ندارد.

رایان البته دو خواهر دوقلو هم دارد که در بعضی ویدیوها آنها هم شرکت دارند.

یکی از پربازدیدترین ویدیوهای این پسر بچه هفت ساله که حدود ۲۶ میلیون بار دیده شده، به ده آزمایش علمی که کودکان می‌توانند در خانه انجام دهند می‌پردازد.

جک پاول، هنرپیشه آمریکایی و ستاره یوتیوب با ۲۱.۵ میلیون دلار در رتبه دوم پردرآمدترین افراد یوتیوب و پس از رایان قرار گرفته است.