کد خبر: ۲۴۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۰

تهدید ترامپ برای زهرچشم گرفتن از چین/ آتش بس تجاری لغو می‌شود؟

رییس جمهور آمریکا ضمن اشاره به احتمال تمدید آتش بس تجاری ۹۰ روزه با چین، هشدار داد اگر دو طرف اختلافشان را حل نکنند وی به وضع تعرفه‌ها متوسل خواهد شد.
رییس جمهور آمریکا ضمن اشاره به احتمال تمدید آتش بس تجاری ۹۰ روزه با چین، هشدار داد اگر دو طرف اختلافشان را حل نکنند وی به وضع تعرفه‌ها متوسل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ دونالد ترامپ گفت: گروه مشاوران تجاری وی به ریاست لابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا معلوم خواهند کرد آیا توافق واقعی با چین ممکن است یا خیر.

ترامپ در توییتر نوشت: اگر این طور باشد این توافق انجام خواهد گرفت، اما اگر غیر از این باشد، به خاطر داشته باشید که من مرد تعرفه هستم.

تهدید تشدید جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان امسال روی بازار‌های مالی و اقتصاد جهانی سایه افکنده است. سرمایه‌گذاران از آتش بس تجاری که بین ترامپ و شی جین پینگ، رییس جمهور چین در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ منعقد شد، استقبال کردند. با این حال روند صعود روز دوشنبه بازار‌های سهام جهانی با تردید‌ها نسبت به حل اختلاف آمریکا و چین معکوس شد و شاخص‌های سهام جهانی روز سه‌شنبه در محدوده منفی ایستادند.

اما به نظر رسید رییس جمهور جمهوریخواه آمریکا با بیان این که مخالفتی با تمدید آتش بس ۹۰ روزه ندارد، به یکی از نگرانی‌های موجود پرداخت.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا پیش‌تر در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز، به چشم انداز تمدید این مهلت اشاره کرده بود.

ترامپ و شی اعلام کردند وضع تعرفه بیشتر روی واردات کالا‌های یکدیگر را به مدت ۹۰ روز متوقف خواهند کرد و در طول این مدت تلاش می‌کنند راه حلی برای اختلافات تجاری خود پیدا کنند.

رییس جمهور آمریکا اظهار کرد چین قرار است خرید محصولات کشاورزی آمریکا را بلافاصله آغاز کند و تعرفه ۴۰ درصدی روی واردات خودرو‌های آمریکایی را کاهش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، در حالی که ترامپ از توافق با شی به عنوان یک پیمان باورنکردنی، تمجید کرده است، عدم ارایه جزییات از سوی طرف چینی سرمایه‌گذاران و تحلیلگران را نسبت به وعده‌های ترامپ در تردید نگه داشته است.
*ایسنا