کد خبر: ۲۴۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۳

۵۰ بار قسم برای تبرئه از قتل مادر

به‌دنبال شکایت دختران مقتول از تنها برادرشان به اتهام قتل مادر خواهان بازداشت وی شدند. آن‌ها گفتند برادرشان پس از جدایی از همسرش به خانه مادر برگشته و با او زندگی می‌کرد. اما پس از دستگیری و بازجویی وی هرگز زیر بار این اتهام نرفت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ تنها پسر خانواده که از سوی ۵ خواهرش متهم به قتل مادر پیرشان شده بود صبح دیروز پس از انجام مراسم قسامه در دادگاه کیفری از اتهام قتل تبرئه شد.

 رسیدگی به این پرونده از دی پارسال به‌دنبال مرگ مشکوک زن ۹۵ ساله‌ای در نازی‌آباد تهران کلید خورد. خیلی زود جسد پیرزن به پزشکی قانونی منتقل شد وبراساس گزارش کارشناس پزشکی قانونی وی براثر خونریزی مغزی جان باخته بود همچنین آثار شکستگی و کبودی نیز در بدن او به چشم می‌خورد که نشان از اصابت ضربه‌ای شدید داشت.

به‌دنبال شکایت دختران مقتول از تنها برادرشان به اتهام قتل مادر خواهان بازداشت وی شدند. آن‌ها گفتند برادرشان پس از جدایی از همسرش به خانه مادر برگشته و با او زندگی می‌کرد. اما پس از دستگیری و بازجویی وی هرگز زیر بار این اتهام نرفت. پس از یکسال بازداشت در حالی که هیچ مدرک مستندی علیه این مرد میانسال به دست نیامده و از سوی قضات شعبه ششم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی رستمی وبا حضور قاضی شقاقی و قاضی حسینی مستشاران دادگاه این پرونده از موارد لوث اعلام شده بود صبح دیروز مراسم قسامه برگزارشد.

در ابتدای جلسه نماینده دادستان متن کیفرخواست را خواند. آنگاه اولیای دم (پنج خواهر متهم) در جایگاه ایستادند و از برادرشان خواستند خودش ۵۰ بار قسم بخورد که مادرشان را نکشته است تا از شکایتشان صرف نظر کرده و او را ببخشند.

متهم نیز در جایگاه ایستاد وپنجاه بار سوگند یاد کرد که مادرش را نکشته است.

پس از پایان مراسم قسامه متهم وخواهرانش با توصیه قضات دادگاه آشتی کردند وجلسه صلح وسازش برگزار شد. قضات دقایقی پس از ختم جلسه دادگاه وارد شور شدند وطی حکمی متهم را ازاتهام قتل تبرئه کردند. قرار است بزودی این متهم از زندان آزاد شود.
*روزنامه ایران