کد خبر: ۲۴۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۸

کره ماه قابل سکونت می‌شود!؟

مقامات روسکاسموس، آژانس فضایی روسیه تنها چند ساعت پس از اعلام ناسا مبنی بر بازگشت دوباره به کره ماه اعلام کردند تا سال ۲۰۴۰ اقدام به مسکونی کردن کره ماه خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ناسا به تازگی اعلام کرده است با کمک شرکت‌های خصوصی قصد دارد دوباره سفینه فضایی ساخته و به کره ماه ارسال کند. پس از اعلام این خبر، مسئولان آژانس فضایی روسیه نیز اعلام کردند درحال ساخت و توسعه پایگاه فضایی برای فضانوردان برسطح کره ماه هستند،‌ پایگاهی که سال ۲۰۴۰ به بهره برداری می‌رسد.

روس‌ها اعلام کرده‌اند ساخت سفینه فضایی حامل فضانوردان انسانی برروی پایگاه قمری درکره ماه اولویت اصلی برای آنهاست.

ساخت پایگاه روی کره ماه به وسیله روس‌ها درسه 3 مرحله انجام خواهد شد که شامل راه اندازی یک ایستگاه درمدار کره ماه، ارسال تجهیزات و درنهایت ساخت پایگاه دائم بر سطح این قمر کره زمین است.

آژانس فضایی آمریکا، ناسا اعلام کرده است قصد دارد با همکاری با 9 شرکت خصوصی ازجمله چندین شرکت استارتاپی و حتی شرکت بزرگی، چون لاکهید مارتین به ساخت پایگاه برسطح کره ماه و بازو‌های رباتیک برای استخراج منابع طبیعی درکره ماه درآینده بپردازد.

مقام‌های ناسا اعلام کرده‌اند تا یک دهه آینده پایگاهی درمدار کره ماه خواهند داشت و از آنجا نسبت به ارسال ربات برای حفاری درسطح کره ماه اقدام می‌کنند.


ماموریت جدید ارسال فضانورد به کره ماه به وسیله ناسا پس ازچندین دهه از پرتاب آخرین ماموریت آپولو ۱۷ درسال ۱۹۷۲ میلادی انجام می‌شود.

کارشناسان ساخت پایگاه برسطح کره ماه را مقدمه‌ای برای مسکونی کردن سیاره مریخ می‌دانند و اعلام کرده‌اند با آزمایش زندگی برسطح کره ماه می‌توانند به تجربه‌های مناسب برای مسکونی کردن سیاره مریخ دست پیدا کنند.


هرکدام از 9 شرکتی که قرار است با ناسا درزمینه ساخت سفینه فضایی و تجهیزات رباتیک همکاری کنند تاکنون درچندین پروژه فضایی همکاری داشته‌اند هرچند هنوز به طور کامل وظایف هریک از آن‌ها اعلام نشده است.

مقام‌های ناسا اعلام کرده اند پایگاه قمری در مدار کره زمین بین المللی خواهد بود و فضانوردان با ملیت‌های مختلف می‌توانند در آنجا اقامت کنند.
*باشگاه خبرنگاران