کد خبر: ۲۴۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۶

۱۴۲ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی سال ۹۸

نشست خبری رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تشریح لایحه بودجه سال ۹۸ دقایقی قبل در محل این سازمان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ دولت از پانزدهم تیرماه امسال، اقدام به تدوین لایحه بودجه سال ۹۸ کرد و پس از ۶ ماه کار کارشناسی، لایحه بودجه یکشنبه شب هفته جاری، به تصویب هیات وزیران رسید و صبح امروز به مجلس ارسال شد.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور قرار است در نشست رونمایی از لایحه بودجه سال ۹۸ به تشریح تبصره‌های مختلف لایحه بپردازد.

قرار بود لایحه بودجه ۱۵ آذرماه به مجلس ارسال شود، اما با توجه به تعطیلات ۱۰ روزه نمایندگان، مقرر شد بعد از این تعطیلات و روز ۲۵ آذر ماه رئیس‌جمهور برای توضیح تبصره‌های بودجه، در مجلس حاضر شود و نمایندگان کار بررسی را آغاز کنند.

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در شروع این نشست خبری با بیان اینکه لایحه در ۶ جلد تنظیم شده است، گفت: همراه با لایحه بودجه، سه جلد گزارش عملکرد دولت در خصوص اجرای برنامه ششم توسعه به مجلس تقدیم شده است.

وی افزود: همچنین دو جلد اهداف مبانی اقتصادی و اجتماعی همه دستگاه‌ها را تحت عنوان سند بنیادین لایحه بودجه ۹۸ به مجلس تقدیم کرده ایم.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه بودجه ۹۸، بودجه مبتنی بر عملکرد است، گفت: برای اینکه نمایندگان مطمئن شوند که بودجه مبتنی بر عملکرد است، در یک جلد مبانیِ قیمت تمام شده دستگاه‌ها را نیز به مجلس ارسال کردیم.

وی ادامه داد: به صورت شفاف یک کتاب در رابطه با طرح‌های عمرانی که قرار است واگذار شوند، تهیه کرده و به مجلس ارسال کرده ایم تا از رانت جلوگیری شود.

نوبخت با بیان اینکه تمامی دستگاه‌هایی که از معافیت مالیاتی برخوردار هستند را به مجلس معرفی کردیم، افزود: همچنین گزارشی تهیه کردیم مبنی بر اینکه غیر از یارانه نقدی که پرداخت می‌کنیم، چه میزان یارانه غیرمستقیم پرداخت می‌کنیم.

وی در خصوص بودجه یارانه نقدی برای سال آینده گفت: بودجه یارانه نقدی برای سال آینده ۱۴۲ هزار میلیارد تومان است.
*مهر