کد خبر: ۲۴۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۰

مجوز اپل به تولیدکنندگان لوازم جانبی

اپل به تازگی اعلام کرده است که تولیدکنندگان محصولات جانبی این شرکت، از این پس می‌توانند مبدل تبدیل کابل USB-C به لایتنینگ را برای عرضه در بازار تولید کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ برنامه MFi برنامه‌ای است که به تولیدکنندگان شخص ثالث اجازه ساخت محصولات جانبی اپل را تحت لیسانس این شرکت می‌دهد. این وسایل جانبی شامل کابل‌ها و شارژر‌ها می‌شود. هفته گذشته اپل به تولیدکنندگانی که شامل این برنامه می‌شوند اعلام کرده است که آن‌ها می‌توانند مبدل کابل USB-C به لایتنینگ را برای استفاده‌هایی نظیر شارژ و یا همگام‌سازی با دیگر دستگاه‌ها تولید کنند.

اپل همچنین اعلام کرده که در ساخت این کابل‌ها باید از پورت لایتنینگ جدیدی با شماره قطعه C94 استفاده شود. این شرکت هر عدد از این قطعه را با قیمت 2.88 دلار به تولیدکنندگان عرضه می‌کند و طی 6 هفته به آن‌ها تحویل می‌دهد. این مبدل به خصوص برای کاربرانی که به دنبال استفاده از ویژگی شارژ سریع آیفون 8 و آیفون 8 پلاس هستند مهم است؛ چرا که این کابل هنگام شارژ با آداپتور شارژ سریع با قدرت +18W این کار را انجام می‌دهد اما با یک شارژر معمولی این مقدار به 15 وات می‌رسد. اپل در حال حاظر مبدل‌های تولیدی خود برای کابل 1 متری و 2 متری را به ترتیب با قیمت 19 و 35 دلار به فروش می‌رساند.

با وجود اینکه محصولات جانبی تولیدی تحت لیسانس اپل که تحت برنامه MFi توسط سایر تولیدکنندگان ساخته می‌شود، قیمت پایین‌تری نسبت به لوازم تولید شده توسط این شرکت دارند، اما به دلیل اینکه تحت لیسانس تولید می‌شوند باید استانداردها و ملزومات مورد نیاز این کمپانی را رعایت کنند؛ به همین دلیل از نظر عملکرد و کیفیت تفاوت چندانی با لوازم جانبی اصلی ندارند.

با توجه به زمان 6 هفته‌ای که برای تحویل قطعه C94 در نظر گرفته شده است، انتظار می‌رود در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن در ماه فوریه شاهد عرضه مبدل‌های تولیدی شرکت‌های انکر، آکی، بلکین و اینسیپیو در بازار باشیم.