کد خبر: ۲۴۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۸

گوشی جدید شیائومی مجهز به دوربین 48 مگاپیکسلی است!

اولین روزهای سال 2018، شیائومی یک بخش داخلی برای توسعه دوربین را با هدف ارائه کیفیت عکس کم‌نظیر راه اندازی کرد. حالا Lin Bin، بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت، از عکسی از غول عکاسی در دست ساخت این شرکت را منتشر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این مدیر عکسی از گوشی جدید شیائومی که قرار است در ماه ژانویه عرضه شود را منتشر کرده که نمی‌توان از برچسب «دوربین 48 مگاپیکسلی» روی آن چشم‌پوشی کرد. خود Bin همچنین هفته‌ها از این تلفن استفاده کرده است و در توصیف آن از عبارت «بد نیست» استفاده کرده. به نظر می‌رسد وی کاملا با تواضع به معرفی این گوشی پرداخته است.

اگر باکیفیت‌ترین سنسور موبایل را در اختیار داشته باشید، بعید به نظر می‌رسد کسی در مورد ادعای شما در عکاسی پیش‌داوری کند. گوشی «نوکیا 808 پیور ویو» از یک سنسور 41 مگاپیکسلی بهره می‌برد و گوشی جدید «هواوی میت 20 پرو» نیز میزبان یک سنسور 40 مگاپیکسلی (با آرایه‌ی فیلتر رنگ quad Bayer) است. این نوع سنسورها بسیار نادر هستند و ما برای یافتن آن‌ها تنها می‌توانیم به این دو گوشی فکر کنیم.

Sony IMX586 یک سنسور 48 مگاپیکسلی quad Bayer است که جولای امسال معرفی شد. آن یک سنسور بزرگ 1/2 اینچی است، اما پیکسل‌های زیادی را دارا بوده که هر کدام تنها 0.8µm هستند. گزینه‌ی بعدی، سنسور 48 مگاپیکسلی Samsung Bright GM1 معرفی شده در اکتبر است. اندازه‌ی پیکسل‌های این سنسور نیز 0.8µm هستند.

دیجی رو: این دسته از سنسورها از پیوند پیکسلی برای بهبود کیفیت عکس استفاده می‌کنند، اما تعداد بالای پیکسل‌های آن‌ها نیز می‌تواند زوم دیجیتالی باکیفیت را در اختیار کاربران بگذارد. با این حال، هواوی یک ماژول تله فوتو جداگانه را بر روی میت 20 پرو قرار داده است. جذاب است که ببینیم شیائومی نیز این راه را دنبال خواهد کرد یا همچون فناوری مانترا گوگل، یک دوربین تک لنزی خوب را ارائه می‌:ند که می‌تواند هرکاری را با پردازش تصویر درست خود انجام دهد.