کد خبر: ۲۴۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۳۱

نماینده ملایر: افغانی‌الاصل نیستم

یک بحث جنجالی در چند روز اخیر در حاشیه استیضاح‌ ظریف مطرح شده و آن توییتی است که محمد مهاجری از فعالان رسانه ای در مورد تابعیت یکی از نمایندگان استیضاح‌کننده ظریف ارسال کرده است. او مدعی شده که یکی از نمایندگان حامی طرح استیضاح‌تابعیت افغان دارد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ احد آزادی خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی درباره صحت اخبار فضای مجازی مبنی بر افغانی الاصل بودن یکی از امضاکنندگان طرح استیضاح ظریف اظهار کرد: من خبر ندارم و از این قضیه بی اطلاع هستم اما خود من اصالتا ملایری هستم و افغان نیستم.

حسینعلی حاجی دلیگانی؛ نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی درباره صحت اخبار فضای مجازی مبنی بر افغانی الاصل بودن یکی از امضاکنندگان طرح استیضاح ظریف گفت: قطعا دروغ است چون وقتی کسی می خواهد داخل مجلس بیاید باید ایرانی باشد و این مسئله دقیقا کنترل می شود.

وی در پاسخ به این سئوال که «شما نایب رئیس کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی بودید و اعلام کردید که این افراد تابعیت مضاعف خود را پنهان کردند، آیا نمی تواند یک نماینده که در جمع استیضاح کنندگان آقای ظریف است تابعیت دوگانه خود را پنهان کرده باشد؟» گفت: ممکن است.

حاجی دلیگانی در پاسخ به این سئوال که «به عنوان نایب رئیس کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی پیگیری می کنید که مشخص شود، کدام یک از 25 نماینده امضاکننده طرح استیضاح ظریف افغانی الاصل است؟» گفت: چنین چیزی نشد است و چنین کسی را نداریم و تکذیب می کنیم اما اگر کسی اطلاعاتی دارد در اختیار ما و مجلس قرار دهد تا بررسی شود.

وی درباره انتساب داشتن تابعیت مضاعف به یکی از نمایندگان در فضای مجازی گفت: کاملا تکذیب می کنم.
*نامه نیوز