کد خبر: ۲۴۱۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۱۴

سازمان حج: هر طور شده عمره را برگزار کنیم

مراسم تودیع و معارفه رؤسای سازمان حج و زیارت با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادگستری برگزار شد.

حج را فراجناحی هدایت کنید

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر ـ سرپرست سازمان حج و زیارت و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ گفت: حج روزهای دشواری را از سر گذرانده، بویژه در سال ۶۶. از آن به بعد تا امروز همه از جان مایه گذاشتند و رفته رفته به جایی رسیده‌ایم که رضایت مقام معظم رهبری بدست آمده است، ولی اگر به قله نگاه کنیم راه دشواری در پیش داریم.

قاضی‌عسکر ادامه داد: رییس جدید تمام مسؤولیت‌های حج را می شناسند، توانمند و پرنشاط است و در خراسان رضوی ـ این استان مهم ـ آنقدر موفق عمل کردند که اگر قانون بازنشستگی نبود، از حضور ایشان در سازمان حج بهره‌مند نمی‌شدیم. آقای رشیدیان مورد اعتماد مقام معظم رهبری و دولت است.

غیرجناحی عمل کردن جزو ویژگی‌های خوب ایشان است، همین باعث شد در مشهد که جناح‌های مختلفی حضور دارند، موفق عمل کنند و امیدواریم در حج نیز فراجناحی عمل شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه شرایط امسال حج را ساده ندانست و اظهار کرد:‌هیچ وقت در تاریخ کشور، روابط ایران و عربستان تا این حد تلخ و تیره نبود. الان عمره تعطیل است، ۶ میلیون مطالبه‌گر وجود دارد که حق دارند به این سفر بروند، آن‌ها سال‌ها انتظار کشیده‌اند.

باید به هر شکل شده زمینه عمره را فراهم کنیم، چون کمک می‌کند حج هم بهتر برگزار شود. باید سامان‌دهی عتبات را در برنامه قرار دهیم چرا که مشکلات زیادی دارد و گرانی ارز وضعیت خاصی را پیش روی آن قرار داده است. پیگیری شهدای منا و مسجدالحرام نیز جزو اولویت‌های ما است که بنده یک روز یک بار این موضوع را پیگیری می‌کنم و امیدوارم حضور آقای رشیدیان نیز کمکی باشد.

حج ۹۸ مشکلی ندارد

حمید محمدی در مراسم تودیع خود گفت: در حالی این مسؤولیت را واگذار می‌کنم که لبخند رضایت حجاج و مقام معظم را شاهد بوده‌ام. هرچند که حج یک کار جمعی است و سازمان به تنهایی از عهده آن بر نمی‌آید همانند اربعین.

اعتقاد دارم مجموعه کارگزاران زیارتی سرمایه ارزشمندی برای پیشبرد اهداف سازمان و خدمت‌رسانی به زائران است. قطعا بخشی از موفقیت‌های حاصل شده به حضور جدی این کارگزاران مربوط می‌شود.

پرهیز از قوانین شخصی و سلیقه‌ای، ایستادگی در برابر نیروهای سفارشی، ارتقا سیستم دولت الکترونیک و توجه به بازنشستگان و پیگیری مشکلات ارزی عتبات، از جمله اقدامات ثبت شده در کارنامه دو ساله محمدی بود که او در سخنانش به آن اشاره کرد.

رییس پیشین سازمان حج و زیارت همچنین درباره سرنوشت حج امسال گفت: قطعا برای حج ٩٨ مشکل نداریم.
*ایسنا