کد خبر: ۲۴۱۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۲

۷۵ درصد آب مصرفیِ خانه ها، قابل بازیافت است

یونسلو گفت:۳۵ درصد آب مصرفی درخانه‌ها در حمام، ۷ تا ۸ درصد در روشویی و ۳۲ درصد در آشپزخانه‌ها مصرف می‌شود که می‌توان با حذف شوینده‌های محلول، آن را دوباره مصرف کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ صادق یونسلو مدیر دفتر مدیریت مصرف آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب تهران با اشاره به اینکه آب مصرفی در حمام، ­ روشویی و آشپزخانه‌ها آب خاکستری نامیده می‌شود، اظهار کرد: ۳۵ درصد آب مصرفی درخانه‌ها در حمام، ۷ تا ۸ درصد در روشویی و ۳۲ درصد در آشپزخانه‌ها مصرف می‌شود که می‌توان با حذف شوینده‌های محلول در این آب ها، آن را در فلاشتانک‌ها و در فضای سبز دوباره مصرف کرد.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد از آب مصرفی در خانه‌ها در فلاشتانک‌ها استفاده می‌شود گفت: استفاده چند باره از آب خاکستری در اکثر شهر‌های دنیا انجام می‌شود در حالی که با وجود اقلیم گرم و خشک ما در ایران هنوز عملیاتی نشده است.

بیشتر بخوانید:هدر رفت ۲۵.۵ درصدی آب در شبکه‌های توزیع شهری

مدیر دفتر مدیریت مصرف آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب تهران ادامه داد: استفاده از آب خاکستری در مبحث ۱۶ مقرارت ملی ساختمان بیان شده، اما اجرای آن اختیاری است که ما به دنبال اجباری کردن آن هستیم.

خبرگزاری صدا وسیما:یونسلو در پایان با اشاره به اینکه بازچرخانی آب خاکستری در ساختمان‌های پر واحد و ادارات دولتی امکان پذیر است، گفت: سیستم تصفیه این آب بسیار ساده است و می‌توان آن را به راحتی عملیاتی کرد.