کد خبر: ۲۴۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۷۴

بازار خرید خودرو‌های دست دوم داغ شد

با رکود شدید در بازار خودرو که حتی به سطوح پایین‌دستی هم سرایت کرده، اشتیاق به خرید خودروهای صفرکیلومتر در بخش خودروهای وارداتی، ساخت داخل گران و حتی خودروهای ساخت داخل ارزان به کمترین حد خود طی چند سال اخیر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در مقابل این وضعیت باعث شده است اقبال به خرید خودروهای دست‌دوم افزایش یابد و کسانی‌که به‌دنبال خرید یک خودرو مناسب برای مصرف روزانه می‌گردند، با نگاه مثبت‌تری به خودروهای دست‌دوم نگاه کنند.

این موضوع درنهایت موجب می‌شود خرید و فروش خودروهای دست‌دوم با وجود رکود، باز هم وضعیت بهتری نسبت به نمونه‌های نو داشته باشد و ما در تمام سطوح‌ بازار شاهد این اتفاق هستیم؛ به‌خصوص آنکه در بعضی از بخش‌ها، خودروهای دست‌دومی که می‌توان خریداری کرد از لحاظ وجهه و ظاهر بسیار جذاب‌تر از گزینه‌های صفرکیلومتر با همان قیمت هستند.

خبر فوری: البته یکی از دلایل کشش بیشتر بازار به‌سمت مدل‌های دست‌دوم، عدم فروش خودروهای نو با شرایط اقساطی است که باعث می‌شود مشتریانی که مجبور هستند بهای یک خودرو نو را به‌صورت یکجا بپردازند، به گزینه‌های دست‌دوم هم‌قیمت نیز نیم‌نگاهی داشته باشند که البته بیشتر این گزینه‌ها جذاب‌تر از نسخه صفرکیلومتر به‌نظر می‌رسند.