کد خبر: ۲۴۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۲۲

ادعای نتانیاهو در مورد ایران و حزب‌الله

 نتانیاهو به تازگی اظهارات خصمانه جدیدی در مورد حضور ایران در سوریه و تلاش برای بیرون راندن آن و همچنین مقابله با حزب‌الله، مطرح کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اورشلیم‌پست، نخست‌وزیر رژیم صهونیستی در روز یکشنبه در ادامه اظهارات سلطه جویانه همیشگی خود گفت: اسرائیل با تمرکز بر کاهش دادن حضور ایران در سوریه و خنثی کردن موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله و تونل‌های وحشت‌زای لبنان، هیچ تمایلی به افزایش میدان جنگ با فلسطینیان ندارد.

وی همچنین در جلسه کابینه خود با مطرح ساختن «تلاش سیستماتیک و مصمم وزارت دفاع اسرائیل» برای کشف و خنثی‌سازی تونل‌ها در شمال اسرائیل، مدعی شد که رژیم صهیونیستی همچنین در موازات این اقدام در حال کار کردن در سطح جهانی برای «محکوم کردن ایران و حزب‌الله و افزایش تحریم‌ها علیه آن‌هاست».

نتانیاهو که در روز شنبه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت‌وگویی داشت، در این باره گفت که تیم هماهنگ نیروهای وزارت دفاع اسرائیل و ارتش روسیه در روزهای آتی، ظاهرا در مسکو دیدار خواهند کرد.

وی همچنین در این باره گفت: او و پوتین که در ماه گذشته در پاریس دیداری داشته‌اند، بازهم در روزی دیگر با هم ملاقات خواهند کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین بر ادعای بدخواهانه خود در مورد کشورمان تاکید کرد و افزود: اسرائیل با موفقیت بزرگی در حال بیرون راندن ایران از سوریه است؛ اگرچه این اقدام هنوز به پایان خود نرسیده است.

وی همچنین تصریح کرد که این موضوع را با پوتین در میان گذاشته است.

به گزارش ایسنا، کاخ کرملین روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تماسی تلفنی برقرار کرد.

نتانیاهو در این گفت‌وگو پوتین را در جریان جزئیات عملیات ارتش اسرائیل در مرزهای شمالی اراضی اشغالی با لبنان قرار داد.

وی بر ضرورت حفظ ثبات منطقه براساس قطعنامه شماره ۱۷۰۱ سازمان ملل و اهمیت هماهنگی با نیروهای سازمان ملل در لبنان (یونیفل) در سایه این عملیات ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

پوتین هم بر ضرورت بهبودی همکاری دو طرف از طریق کانال‌های نظامی تصریح کرد.

براساس این بیانیه، رئیس جمهوری روسیه و نتانیاهو برای برگزاری دیداری قریب‌الوقوع توافق کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرده که عملیاتی را با عنوان "سپر شمال" برای کشف "تونل‌های هجومی حزب الله" در نزدیکی مرزهای لبنان آغاز کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین به سازمان ملل اطلاع داده که تونل دیگری متعلق به حزب الله را در مرز با سرزمین‌های اشغالی کشف کرده است. از زمان آغاز این عملیات این دومین تونلی است که رژیم صهیونیستی ادعا کرده آن را کشف کرده است.

نتانیاهو پس از کشف دومین تونل تصریح کرد: ما تونل‌های حزب الله لبنان را به شیوه‌ای منظم و دقیق از بین خواهیم برد.

این اظهارات خصمانه در حالی مطرح می‌شوند که سیاست‌های مداخله‌جویانه و رویکردهای جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی یکی از تهدید آمیزترین عوامل برای بی ثباتی منطقه و صلح جهانی به شمار می‌رود.