کد خبر: ۲۴۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۶۱

صحبت های برانکو درباره بازگشت طارمی

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس به تمجید از داور دیدار امروز تیمش مقابل سپاهان پرداخت و او را یکی از چهار داور برتر دنیا دانست.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از تساوی یک ــ یک تیمش مقابل سپاهان اظهار داشت: قبل از بازی وقتی قلعه‌نویی را دیدم، به او گفتم که افتخاری است سرمربی پرسپولیس و سپاهان باشیم و این‌که این بازی را و این دربی را در چنین جوی برگزار کنیم. اینها بازی‌هایی هستند که به‌خاطر آن کار می‌کنیم، زندگی می‌کنیم و در ورزش هستیم.

بازیکنانم اراده و شخصیت یک تیم برنده را نشان دادند
وی افزود: به‌نظرم یک بازی بسیار زیبا را دیدیم. هر دو تیم می‌خواستند و تلاش می‌کردند که برنده باشند. واقعاً افتخار می‌کنم و تشکر می‌کنم از بازیکنانم به‌خاطر تلاشی که کردند و همین‌طور از هواداران‌مان که تشویق‌مان کردند. بچه‌ها اراده و شخصیت یک تیم برنده را نشان دادند. ما اعتقاد به برد داشتیم،‌ آن هم در اصفهان و مقابل یکی از بهترین تیم‌های ایران. یک بار دیگر به بازیکنانم تبریک می‌گویم. به آنها، به کارشان و به تمام موفقیت‌هایی که تا الآن کسب کردند، افتخار می‌کنم.

یکی  از خبرنگاران خطاب به برانکو ایوانکوویچ بیان کرد: «شما در تاریخ 2 اردیبهشت ماه پس از شکست مقابل ذوب‌آهن کنفرانس خبری را به سیرک تشبیه کردید و در آن شرکت نکردید. علت این اتفاق چه بود؟»، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این اظهارات گفت: برای اینکه آن موقع اتفاقاتی در بازی رخ داد که شرایط برای حضورم در نشست خبری مهیا نبود. اگر یادتان باشد چه اتفاقاتی قبل از بازی رخ داد،‌ آن وقت همه چیز برای شما واضح می‌شود. همان‌طور که من بعد از بازی با ذوب‌آهن راضی نبودم و آنجا هم ناراحتی‌ام را از داوری اعلام کردم. به بازیکنانم گفتم که بازی برای برد و باخت است و می‌توانیم بازنده هم باشیم، اما به آنها افتخار می‌کنم، به رفتارشان، به بازی‌شان و به رفتاری که در زمین داشتند. نمی‌دانم مشکل شما چیست!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این صحبت خبرنگار که «ما کاری به اتفاقات درون بازی نداریم و شما به خبرنگاران اصفهانی که پس از بازی در نشست خبری حضور داشتند اعلام کردید که در سیرک حضور دارند»، گفت: نمی‌دانم شما این حرف را بعد از این‌همه مدت از کجا آورده‌اید؟ من به چه‌کسی این موضوع را اعلام کرده‌ام؟ نمی‌دانم که آیا تا به حال به کسی از دوستان رسانه‌ای توهین کرده‌ام. اگر من آن جمله را به‌کار بردم، اشاره‌ای به وضعیت بازی بوده است. من عذرخواهی می‌کنم که شما شش ماه حرف‌تان را در دل نگه داشتید!

همچنین پندار خمارلو، مدیر رسانه‌ای پرسپولیس در این خصوص توضیح داد: ایشان همواره احترام خاصی به رسانه‌ها داشته‌اند و اگر فوتبال سه بخش باشد، بخشی از آن رسانه است. بحث مورد اشاره هم در مورد اتفاقات داخل زمین بود.

    بیشتر بخوانید

        جدول لیگ برتر فوتبال پس از تساوی سپاهان و پرسپولیس؛ صعود زردپوشان به صدر

در چند سال اخیر بیشترین ضرر از ناحیه داوری را ما داشته‌ایم
برانکو در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه "پس از بازی با ذوب‌آهن از داوری انتقاد کردید و آیا قضاوت علیرضا فغانی در بازی امروز رضایتبخش بوده است یا نه؟"، تصریح کرد: درباره داوری بعد از بازی با ذوب‌آهن صحبت کردم، به‌حق هم صحبت کردم. اشاره اصلی من به بازی با ماشین‌سازی بود که گل ما را مردود اعلام کردند. درباره سایر موارد هم صحبت کردم. وقتی درباره سپاهان صحبت می‌کنم، همیشه گفته‌ام تیمی است که بیشترین قهرمانی در 10 سال اخیر را داشته است. همیشه هم گفته‌ام ما سه دربی داریم، بازی با استقلال، تراکتورسازی و سپاهان. درباره قلعه‌نویی هم همیشه با احترام صحبت کرده‌ام که همکار خوب من است، بازیکنان خوبی گرفته و رقیب ما برای قهرمانی است. البته که پدیده هم رقیب خوبی است، اما نمی‌دانم چه‌چیزی درباره سپاهان گفته‌ام که شما می‌گویید و چه‌کسی گفته درباره سپاهان صحبت کرده‌ام. بله، من درباره بازی با ذوب‌آهن صحبت کرده‌ام که همیشه تجربه تلخی را مقابل آنها از ناحیه داوری داشته‌ایم. به‌جرأت می‌گویم در سه چهار سال اخیر بیشترین ضرر از ناحیه داوری را ما داشته‌ایم. چیزی هم بیشتر نخواستیم و فقط می‌خواهیم قضاوت‌ها عادلانه باشد. به‌نظرم داور بازی امروز هم نشان داد چرا جزو چهار داور برتر دنیاست و استحقاقش را در بازی امروز هم نشان داد. فکر نکنید اگر بازی را می‌باختیم نظر دیگری داشتیم، بلکه حتی اگر شکست می‌خوردیم، نظر من همین بود.

سپاهان در نیمه دوم از نیمه زمین جلوتر نیامد
وی در واکنش به این مسئله که به‌نظر می‌رسد مصاحبه اخیرش به‌دلیل خستگی بوده است که واکنش قلعه‌نویی را هم به‌دنبال داشت و آیا قصدش از این مصاحبه فرار رو به جلو بود یا با توجه به اینکه توان تیمش تحلیل رفته نمی‌خواهد شاگردانش وارد حاشیه شوند، گفت: شما بازی ما را آنالیز کنید. در نیمه دوم سپاهان از نیمه زمین جلوتر نیامد. بازیکنان ما طبیعتاً خسته هستند، چون این در حالی است که بازیکنان ما بیشترین تعداد بازی را انجام داده‌اند، اما فکر می‌کنم امروز می‌توانستید متوجه شوید که آنها تحلیل رفته‌اند یا نه.

به کاشیما هم باختیم بهانه نیاوردم
برانکو پس از اظهارنظر دوباره خبرنگار مبنی بر اینکه فرار رو به جلو می‌کند، اظهار داشت: آمار بازی در تلویزیون هم پخش شد. شما تا به حال دیده‌اید که من دنبال بهانه باشم؟ بعد از باخت به کاشیما آیا دیدید که من باخت‌مان را توجیه کنم؟ باختیم. پنج روز قبل از آن هم با سایپا بازی کردیم که بازی سختی بود، 10 ساعت نیز در راه بودیم، اما آیا کسی بهانه‌ای آورد؟

تابه‌حال دیده‌اید که ما دنبال فرار رو به جلو باشیم؟!
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این موضوع که "اینها که می‌گویید بهانه است"، تصریح کرد: نمی‌دانم که آیا اصلاً مصاحبه‌های من را می‌خوانید یا نه. انگار بد خوانده‌اید! اصلاً تا به حال دیده‌اید که ما دنبال فرار رو به جلو باشیم؟! همیشه دنبال نتیجه گرفتن بودیم و حتی اگر خسته هم بودیم، می‌خواستیم نتیجه بگیریم. این موضوع هم به کسی ارتباطی ندارد، چون ما دنبال آماده کردن خودمان هستیم و این‌که بازیکنان ما خسته شوند هم موضوعی است که می‌تواند به هر بازیکنی عارض شود.

بعد از گل سپاهان اطمینان داشتیم که می‌توانیم برگردیم
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه 45 دقیقه نیمه دوم یکی از بهترین بازی‌های این فصل پرسپولیس بوده و آیا به‌نظرش نتیجه عادلانه بود یا نه، گفت: با شما موافقم، به همین دلیل گفتم که به بازیکنانم افتخار می‌کنم، به رفتارشان، به واکنش‌های آنها و اینکه دنبال برد بودند. حتی وقتی یک بر صفر عقب افتادیم، بعد از گل بسیار زیبای پورقاز اطمینان داشتیم که می‌توانیم برگردیم. ما 9 کرنر داشتیم و آنها دو کرنر. نتیجه همیشه واقع‌گرایانه است. نتیجه هم عادلانه بود، چون دو تیم از بهترین‌های ایران بازی می‌کردند. فکر می‌کنم امروز هم یکی از بهترین بازی‌های خود را انجام دادیم. همه عناصر بازی نشان می‌دهند که ما به‌لحاظ تکنیکی، تاکتیکی، روحی، ذهنی، شخصیتی و بدنی بسیار عالی بودیم و به بازیکنانم تبریک می‌گویم.

شاید 10روز دیگر فرصت بهتری باشد درباره حضور طارمی در پرسپولیس صحبت کنیم
برانکو در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه "به مهدی طارمی برای بازگشت به پرسپولیس چراغ سبز نشان داده‌اید، اما گفته‌اید نباید چند برابر پول بگیرد؟"، اظهار داشت: او اکنون بازیکن قطر (الغرافه) است. نمی‌دانم که از او راضی هستند یا نه، چون اخبار را دنبال نمی‌کنم و تماسی هم ندارم. مهدی طارمی ملی‌پوش است و شاید اکنون بهترین مهاجم ایران باشد. او دو سال در تیم ما بهترین بازیکن و آقای گل بود. این مسائلی که می‌گویید فقط مربوط به من، باشگاه یا روابط عمومی باشگاه نیست، بلکه مربوط به خود این بازیکن و باشگاه پرسپولیس است. این محل هم‌اکنون جای این موضوع و سؤال نیست و شاید 10 روز دیگر فرصت بهتری باشد.

شجاع بازیکنی است که 200درصد از توانش را برای تیمش و هواداران می‌گذارد
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا قبول دارد شجاع خلیل‌زاده روند رو به رشدی داشته و آیا او پرنده تیمش است، اظهار داشت: شجاع وقتی اینجا در اختیار شما بود و در سپاهان بازی می‌کرد، جزو بازیکنان مهم تلقی می‌شد. او یک تقویت بزرگ برای تیم ما بود. شجاع کنار تمام کیفیت‌هایی که دارد، یک قدرت سرزنی هجومی خوب هم دارد. او این توانایی را هم فصل گذشته نشان داد و هم این فصل. فکر می‌کنم سال گذشته در تهران مقابل سپاهان گل زد. متأسفانه او مشکلی از ناحیه گردن و کمر دارد. من هم از او تشکر می‌کنم که با این شرایط بازی می‌کند و در همین بازی هم موقع گرم کردن درد داشت و ربیع‌خواه جای او قصد گرم کردن داشت. شجاع بازیکنی است که 200 درصد از توانش را برای تیمش، هواداران، هم‌تیمی‌هایش، خانواده‌اش و باشگاه می‌گذارد که باید از او تشکر کنم./تسنیم