کد خبر: ۲۴۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۰۹

قیمت گوشت به کیلویی ۷۰ هزار تومان رسید

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: وضعیت ذخایر دام کشور مناسب نیست و با کمبود شدید دام مواجه هستیم. همین امر باعث افزایش 5 تا 6 هزار تومانی قیمت گوشت در بازار شده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ملکی در رابطه با قیمت گوشت گرم داخلی تصریح کرد: مغازه‌داران این گوشت را با قیمت 62 تا 63 هزار تومان از واحدهای صنفی خریداری می‌کنند و شقه بدون دنبه را به قیمت 69 تا 70 هزار تومان در خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌کنند.

علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در خصوص توزیع گوشت منجمد در بازار اظهار کرد: گوشت منجمد به تدریج در حال توزیع در بازار است اما این کار توسط پشتیبانی امور دام و ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود و عاملین و اعضای اتحادیه ما در این زمینه دخالتی ندارند اما ما بازار را رصد می‌کنیم و متاسفانه بازار این روزها در شرایط بسیار بدی به سر می‌برد.

وی افزود: بازار گوشت گرم داخلی برای کله‌پزی‌ها، رستوران‌ها و فروشندگان دل و جگر مناسب نیست و بسیار شرایط سختی شده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به وضعیت گوشت قرمز در بازار دام اذعان داشت: وضعیت ذخایر دام کشور مناسب نیست و با کمبود شدید دام به دلیل قاچاق مواجه هستیم. همین امر باعث افزایش 5 تا 6 هزار تومانی قیمت گوشت در بازار شده که مردم قدرت خرید آن را ندارند.

ملکی در رابطه با قیمت گوشت گرم داخلی تصریح کرد: مغازه‌داران این گوشت را با قیمت 62 تا 63 هزار تومان از واحدهای صنفی خریداری می‌کنند و شقه بدون دنبه را به قیمت 69 تا 70 هزار تومان در خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تاکید کرد: قاچاق دام همچنان ادامه دارد و دامداران با کمبود دام مواجه هستند. برخی دامداران میش‌هایی را که زاد و ولد نداشتند به کشتارگاه فرستادند و تعداد گوسفند ماده هم رو به کاهش است و می‌تواند در بهار ما را با دردسر مواجه کند.

وی افزود: با افزایش تقاضا در بازار و کمبود دام با مشکل مواجه شده‌ایم اما کاری به جز واردات گوشت منجمد برای تامین نیاز بازار از دست اتحادیه و دولت بر نمی‌آید. حتی اگر امروز جلوی قاچاق را بگیرند دیگر برای حل بحران دیر شده و دامی که می‌توانست اوضاع کشور را از این آشفتگی بازار نجات دهد از کشور خارج شده است و دام مولد هم به جای تولید و زاد و ولد روانه بازار شده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به افزایش حضور برخی اتباع خارجی در بازار گوشت قرمز تشریح کرد: برخی اتباع خارجی مغازه‌ها را اجاره کرده‌اند و با افزایش قیمت گوشت باعث اخلال در بازار شده‌اند و با همراهی برخی سودجویان داخلی در قاچاق دام هم فعالیت می‌کنند.
*ایلنا