کد خبر: ۲۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۱۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

تصاویر: تقدیر امیر کاستاریکا از اصغر فرهادی

امیرکارستاریکا (کارگردان سرشناس اروپا) ضمن تجلیل از سینمای اصغر فرهادی، از این سینماگر ایرانی با کلیپی که از فیلم‌های او ساخته بود، تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا، اصغر فرهادی که در جشنواره فیلم «امیر کاستاریکا» (صربستان) به عنوان مهمان ویژه حضور دارد، مورد استقبال این فیلمساز قرار گرفت.

این جشنواره که کاستاریکا آن را در سال ۲۰۰۶ در نزدیکی مرز صربستان پایه‌گذاری کرده هر ساله از ۱۸ تا ۲۳ ژانویه (28دی تا 3 بهمن ) برپاست.

امسال فیلم «گذشته» به کارگردانی اصغر فرهادی به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره، به نمایش درآمد و پس از نمایش فیلم «گذشته» در مراسمی، امیر کاستاریکا ضمن تجلیل از سینمای اصغر فرهادی و فیلم «گذشته» جایزه‌ای به این فیلمساز اهدا کرد.

او کلیپی را که به عنوان هدیه به او براساس فیلم‌های فرهادی ساخته بود با همراهی موسیقی زنده گروه موسیقی‌اش به نمایش گذاشت.

اصغر فرهادی در این جشنواره برای دانشجویان کارگاه آموزشی برگزار کرد.

این فیلمساز ایرانی به همراه پائولو سرنتینو (کارگردان ایتالیایی)، فرانسوا اوزن (فیلمساز فرانسوی)، برنیس بژو (بازیگر فیلم گذشته)، تیدری فرمائو (از مسئولان جشنواره کن) و همچنین یانوش کامینسکی (فیلمبردار لهستانی که فیلم «فهرست شیندلر» را در کارنامه خود دارد) در این جشنواره حضور دارند.














نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
الفنون
|
CROATIA
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
8
12
با سلام. حیف که اصغر فرهادی با چنین فردی ملاقات و معاشرت می کند. امیر کاستاریتسا مدت هاست به دلیل حمایت از میلوشویچ و سیاست های جنگ طلبانه و توسعه طلبانه ی او محبوبیتی در دنیای هنر هفتم ندارد. هنگام محاصره ی سارایوو و کشتار اهالی این شهر، امیر کاستاریتسا که به صربستان رفته بود نه تنها هیچ اقدامی نکرد بلکه از نیروهای متجاوز و شبه نظامیان حمایت کرد. تنها کسانی که از مواضع سیاسی او خبر ندارند هنوز با او همکاری می کنند. سال گذشته ی میلادی چندین فیلمساز ترکیه و فرانسه از دیدار با او و رفتن به جشتواره اش خودداری کردند. اگر کمی در اینترنت جستجو کنید خواهید دید که دوستداران این فرد زیاد نیستند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
1
1
بالاخره امیر کاستاریکا یا کاستاریتسا؟؟؟
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
3
2
جالب بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
2
1
این با امیر تتلو نسبتی داره!!!