کد خبر: ۲۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۷۶

وزیر خارجه بار دیگر به کمیسیون امنیت ملی مجلس دعوت شد

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه هفته آینده برای پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور می یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه هفته آینده به مرور آخرین اخبار و تحولات جهانی و جمع بندی طرح ها و لوایح ارجاعی به این کمیسیون می پردازند.

وزیر امور خارجه سه شنبه هفته آینده برای پاسخگویی به سؤالات ایرج ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان، حمید رسایی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم آباد، علی اکبر آقایی نماینده سلماس، فرهاد بشیری نماینده پاکدشت، سوالات مشترک جواد کریمی قدوسی، بهرام بیرانوند، احمد آریایی نژاد، ابوالقاسم جراره و حبیب آقاجری به ترتیب نمایندگان مشهد، بروجرد، ملایر، بندرعباس و بندرماهشهر در این کمیسیون حضور می یابد.

اعضای کارگروه امنیت این کمیسیون در روز یکشنبه طرح آموزشهای فنی و حرفه ای و طرح جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی را بررسی می کنند.



**بررسی شکواییه توکلی در کمیسیون اصل 90 مجلس

اعضای کمیسیون اصل 90، شکوائیه احمد توکلی پیرامون رانت 650 میلیون یورویی را بررسی می کنند.

نشست با وزیر جهاد کشاورزی روز سه شنبه هفته آینده در محل این کمیسیون برگزار می شود.



**فانی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می رود

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی طرح تأمین نیروی انسانی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و آموزشکده های زیرمجموعه و طرح حمایت از مالکیت صنعتی را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه هفته آینده جلسه کارگروه های آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه ها، آموزش های مهارتی و آموزش عالی و آموزش پزشکی را در دستور کار دارند.

همچنین جلسه هیأت رییسه کمیسیون و رؤسای کارگروه ها در مورد بررسی میزان پیشرفت مرتبط با کمیسیون در قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه در روز دوشنبه برگزار می شود.

وزیر آموزش و پرورش سه شنبه هفته آینده جهت پاسخگویی به سؤالات ابراهیم آقامحمدی به نمایندگی از 2 نماینده، محمدجواد نظری مهر و شهباز حسن پور به این کمیسیون می رود.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه همچنین به بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی می پردازند.



**بررسی طرح خدمات رسانی به ایثارگران در کمیسیون اجتماعی مجلس

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه هفته آینده به ادامه بررسی طرح خدمات رسانی به ایثارگران و بررسی طرح استفساریه تبصره(3) ماده(9) قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی می پردازند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه هفته آینده نیز لایحه اساسنامه سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی(ساتبا)را بررسی می کنند.



**قاضی زاده هاشمی به کمیسیون بهداشت مجلس می رود

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در روز یکشنبه هفته آینده گزارش مسؤولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص میزان آنروگرافی انجام شده در کشور و گزارش ریاست محترم دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی درخصوص برنامه های آتی دانشگاه استماع می کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه هفته آینده برای پاسخگویی به سؤالات جعفر قادری نماینده شیراز و محمدحسن دوگانی نماینده فسا، مقداد نجف نژاد نماینده بابلسر و فریدون کنار، محمدمهدی برومندی نماینده مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد، ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان، عبدالکریم هاشمی نماینده میناب، رودان و جاسک، جلیل جعفری نماینده خلخال و کوثر به این کمیسیون می رود.

همچنین اعضای این کمیسیون گزارش وزیر و مسؤولان بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص راهکارهای اتخاذ شده در جهت جلوگیری از دریافت های خارج از تعرفه برخی از پزشکان را استماع می کنند.



**وزیر کشور در کمیسیون شوراهای مجلس

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه هفته آینده طرح شورای ساماندهی و انتقال پایتخت سیاسی اداری را بررسی می کنند.

وزیر کشور جهت شرکت در جلسه تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری اردبیل و پاسخ به سوالات در کمیسیون شوراهای مجلس حضور می یابد.



**نشست مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با جنتی

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه هفته آینده طرح جرم سیاسی همچنین مسائل فرهنگی کشور را بررسی می کنند.

همچنین نشست مشترک اعضای کمیسیون با وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان ایشان درخصوص مسائل فرهنگی(در محل وزارتخانه) در روز سه شنبه هفته آینده برگزار می شود.



**وزیر اقتصاد به کمیسیون حقوقی مجلس می رود

اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه هفته آینده لایحه جرم سیاسی را بررسی می کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی روز سه شنبه برای پاسخ به سوال حسن کامران نماینده اصفهان به این کمیسیون می رود.