کد خبر: ۲۴۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۷۱

با کمترین هزینه به جنگ پیری بروید

احساس می‌کنید پوست‌تان طراوت گذشته را ندارد؟ به‌دنبال یک راه‌حل خوب هستید؟ پیش از این‌که یک کرم گران‌قیمت بخرید، به پیشنهادهای ما نگاهی بیندازید.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ چه بخواهید چه نخواهید، پوست شما هرروز که می‌گذرد درحال پیر شدن است و طراوت و تازگی روزگار جوانی خود را از دست می‌دهد، پس باید به طریقی، جوانی پوست‌تان را نجات دهید البته معمولا کرم‌های ضدچروک خیلی گران هستند و افراد کمی هستند که از این کرم‌ها می‌خرند،  بعضی نیز خود را جوان‌تر از آن می‌دانند که چنین کرم‌هایی بخرند. حالا اگر بتوانید درخانه و با هزینه‌ای کم، چنین کرم‌هایی بسازید تا حد زیادی به پوست‌تان کمک کرده‌اید که از خود درمقابل پیری محافظت کند و گردپیری دیرتر روی آن بنشیند.  مطمئن باشید موادی که در این مطلب به شما معرفی می‌کنیم همیشه در همه خانه‌ها وجود دارند، پس فرصت را از دست ندهید.

 با شیر، کلاژن بسازید
لوسیون کلاژن‌ساز: شیر یکی از موادی است که آلفاهیدروکسی اسید دارد و می‌تواند به پوست کمک کند که سلول‌های مرده را دفع کند. همچنین باعث می‌شود که شروع به ساختن کلاژن کند، کلاژن چین وچروک‌ها را کاهش می‌دهد.  یک پارچه از جنس کتان را در ظرف شیر خیس کنید و به صورت‌تان بزنید.

ژل آلوورا:کافی است یک برگ آلوورا تازه را برش بزنید سپس ژل درون آن را بیرون بیاورید، این ژل می‌تواند به‌عنوان یک کرم ضدچروک تا حدی مؤثر باشد.   

برای کاهش خطوط ریز صورت: شما باید مقداری خرده نان را با شیر و مقداری روغن بادام شیرین مخلوط کنید تا این مخلوط حالت چسبی شکل پیدا کند،  سپس این مخلوط چسبی شکل را روی یک تکه گاز قرار داده و آن را حدود ۱۵ دقیقه روی خطوط ریز به‌وجود آمده صورت‌تان قرار دهید.یک ماسک مفید دیگر برای مبارزه با خطوط ریز، استفاده از مخلوط جو و سفیده تخم‌مرغ است این مخلوط هم باید حالت چسبی داشته باشد، البته جوانه گندم نیز بسیار مفید است.

ماسک سیب زمینی: مقداری سیب‌زمینی رنده شده با مقداری دم کرده بابونه مخلوط کنید تا حالت چسبی شکل پیدا کند، سپس این مخلوط را حدود ۱۵ دقیقه روی صورت‌تان بگذارید سپس باآب گرم آبکشی کنید.


با هویج چروک‌‌ها را کم‌ رنگ کنید

لوسیون هویج: هویج دارای مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند به پوست شما کمک کند تا از خود در مقابل پیری محافظت کند.  در یک مخلوط کن، مقداری آب و یک هویج بیندازید و خوب مخلوط کنید تا حالت لوسیونی پیدا کند؛ سپس این لوسیون را با پنبه به‌صورت‌تان بمالید.

ماسک آووکادو: نصف یک آووکادو را پوست بکنید و سپس آن را بکوبید تا حالت پوره پیدا کند، بعد یک قاشق غذاخوری آب لیمو به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید، حالا یک سفیده تخم‌مرغ را خوب بزنید و به این مخلوط اضافه کنید تا مخلوط شما حالت چسبی پیدا کند.  سپس این مخلوط را حدود ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان بگذارید، بعد صورت‌تان را با آب گرم آبکشی کنید و بعد از آن، دوباره با آب سرد صورت‌تان را بشویید.

ماسک گل کلم:یک گل کلم را بجوشانید تا کاملا نرم شود، سپس آن را بکوبید و به صورت مستقیم به‌ صورت‌تان بمالید، مطمئن باشید خیلی تاثیر‌گذار است.

نکته - چند برگ کاهو را حدود ۱۰ دقیقه بجوشانید،  سپس اجازه دهید سرد شود، آن را صاف کنید و در یک ظرف بریزید. شما می‌توانید این مایه را با پنبه به‌صورت‌تان بمالید

  کم‌کننده چروک‌ها: چند برگ کاهو را حدود ۱۰ دقیقه بجوشانید،  سپس اجازه دهید سرد شود، آن را صاف کنید و در یک ظرف بریزید. شما می‌توانید این مایه را با پنبه به‌صورت‌تان بمالید. 

لوسیون تخم‌مرغ: در یک شیرجوش، ۴ قاشق غذاخوری آب را همراه ۲ قاشق چای خوری عسل روی حرارت خیلی کم گرم کنید و آن را هم بزنید تا کاملا یک دست وعسل رقیق شود، سپس از روی حرارت بردارید و حدود۲۵۰ میلی لیتر شیر و ۲ زرده تخم مرغ به آن اضافه کنید، این مخلوط را در یک ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.  می‌توانید این مخلوط را به‌صورت‌تان بمالید و اجازه دهید حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه باقی بماند سپس صورت‌تان را آب بکشید، روزانه ۲ بار صبح و شب این عمل را تکرار کنید

پاک کردن لک‌ها: روزانه حداقل ۲ بار به‌صورت‌تان و به‌خصوص لک‌ها، آب‌لیمو بمالید.  همچنین می‌توانید از کرم ماست و عسل نیز استفاده کنید (مقدار مساوی از هرکدام را با هم مخلوط کنید)، این کرم را روزانه یک بار به‌مدت نیم ساعت به‌ صورت‌تان بمالید. مالیدن روغن کرچک نیز می‌تواند لکه‌ها را کم رنگ کند.

پیاز قرمز: اثرات پیاز قرمز بسیار شبیه لیمو است چون به میزان کافی اسید برای تاثیر گذاشتن روی پوست دارد. پیاز را به‌صورت نیم دایره برش نازک بزنید سپس این برش‌ها را روی مناطقی از پوست‌تان که لک‌های بیشتری دارد بمالید.  توجه کنید حتما آب پیاز به‌خوبی روی پوست‌تان باقی بماند، اجازه دهید این آب حدود یک ساعت روی پوست باقی بماند سپس پوست را آب بکشید.  شما باید این کار را ۴ تا ۶بار در هفته تکرار کنید.

لوسیون شیر و لیمو: نصف فنجان شیر را در یک شیرجوش بجوشانید سپس حدود ۰۱دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود. یک لایه شیر سفت شده روی آن را بردارید. این لایه را در کاسه‌ای کوچک بگذارید سپس ۵ قطره آب لیمو تازه به آن اضافه کنید، شب قبل از خواب این مخلوط را روی صورت‌تان ماساژ دهید بعد بخوابید. بهتر است اجازه دهید این مخلوط تا صبح روی صورت‌تان باقی بماند ولی اگر احساس خوبی نداشتید می‌توانید بعد از یک  ساعت صورت‌تان را با آب ولرم بشویید، سپس صورت‌تان را با حوله خشک کنید و کمی هم ماساژ دهید.  این مخلوط برای جلوگیری از پیری دست‌ها نیز بسیار موثر است. کافی است چند دقیقه روی دست‌های‌تان ماساژ دهید. به هیچ وجه بعد از این لوسیون، پوست‌تان را با صابون نشویید. اگر از این لوسیون هر روز استفاده کنید می‌توانید تاثیر آن را در کاهش چروک ببینید، پوست شما بعد از ۲ هفته تا حد زیادی نرم و صاف می‌شود.

یک ورزش خوب برای صورت

اول با استفاده از یک پنبه کوچک آغشته به شیر، پوست صورت‌تان را به‌خوبی تمیز کنید، سپس صورت‌تان را آب بکشید. حالا مقدار خیلی کمی روغن بادام را با یک قطره گلاب مخلوط کنید و این مخلوط را روی صورت‌تان ماساژ دهید.

 روش صحیح ماساژ دادن به این طریق است که انگشتان و دست‌تان را در جهت عکس چروک‌‌ها روی پوست حرکت دهید، برای مثال برای چروک‌های کنار دهان یا همان خط خنده با انگشتان و کف دست روی این منطقه را از پایین به بالا فشار و ماساژ دهید و به سمت استخوان گونه‌ها حرکت کنید. شما باید پوست‌تان را حدود ۵ دقیقه ماساژ دهید.

ماساژ اطراف چشم‌ها باید به‌صورت دوار از قسمت داخلی هر چشم شروع شده و تا سمت بیرونی در بالای پلک‌ها سپس به سمت مرکز چشم‌ها حرکت کنید. حرکت دست راست شما باید خلاف جهت عقربه‌های ساعت و حرکت دست چپ در جهت عقربه‌های ساعت همزمان در اطراف چشم راست و چپ باشد. برای ماساژ چانه به‌ صورت افقی از چپ به راست و بالعکس حرکت کنید. این حرکت‌ها می‌تواند یک ورزش خوب برای پوست صورت شما باشد. برای اینکه قابلیت ارتجاعی بودن پوست حفظ شود ، ساده ترین روش شست و شوی صبح و عصر با آب سرد یا شیر تازه است البته ماساژ صورت باید قبل از آرایش باشد و پس از ماساژ، پوست صورت را با لوسیون های قابل شست و شوی داد.

ماسک پروتئین بسازید

این ماسک به دلیل منابع پروتئینی بالایی که دارد تا حدودی موجب سفتی و لیفت پوست شده و موجب رفع افتادگی چروک می شود.

مجله سیب سبز:علاوه بر این ترکیبات مرطوب کننده در شیر و جوانه گندم موجب نرمی پوست خشک شده و از بروز پیری و چروک های ریز زودرس جلوگیری می نماید.کافی است ابتدا ۴ قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه را کاملا له کنید، نصف میوه آووکادو را نیز رنده کرده و با جوانه گندم مخلوط نمایید. سپس۳ قاشق غذاخوری آرد جوانه گندم و یک عدد سفیده تخم مرغ را نیز اضافه کرده و با نصف لیوان شیر مخلوط کنید. مایه به دست آمده را روی پوست کاملا تمیز قرار دهید و بعد از ۰۲ تا ۰۳ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.