کد خبر: ۲۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

روایت دستفروشان مترو از مرگ یک جوان

روایت‌ها از مرگ مردی که شنبه 28 دی‌ماه امسال جان خود را در ایستگاه متروی گلبرگ تهران از دست داد، متفاوت است. مردم و دستفروشان داخل قطارها فرد متوفی را یک دستفروش کردزبان معرفی می‌کنند که سفره می‌فروخت اما کارکنان و مسئولان مترو این فرد را شخصی عادی معرفی می‌کنند که فقط قصد خودکشی داشته است.

به گزارش روزنامه اعتماد، نکته مهمی که در این بین مطرح است این است که چطور بعد از گذشت 5 روز مسئولان متروی تهران این فرد را مجهول‌الهویه می‌نامند و این حادثه را یک امر عادی تلقی می‌کنند؟ مسئولان مترو تمامی این‌گونه اتفاق‌ها را خودکشی می‌دانند و پاسخگو نیستند.

بر اساس این گزارش، از افرادی که بین ساعت 15 تا 16 روز گذشته در فاصله ایستگاه‌های گلبرگ تا تهرانپارس در حال تردد بودند در این‌باره سوال شد.

متروی گلبرگ به طرف فرهنگسرا خلوت‌تر از همیشه بود و به طور مداوم از بلندگوهای مترو طرح جمع‌آوری دستفروشان که قرار بوده از 28 دی‌ماه توسط ماموران شهرداری و مترو به اجرا درآید تکرار می‌شد.

خانم دستفروشی که داخل واگن مشغول فروش انواع گل‌سر بود درباره اتفاق شنبه گفت: مردی که شنبه کشته شد را دورادور می‌شناختم، حدود 27 سال داشت، دستفروش بود و سفره می‌فروخت، مامور دنبالش کرد و زمانی که داشت فرار می‌کرد تعادلش را از دست داد و زیر ریل‌های قطار له شد.

در همین حال زن دستفروش دیگری نیز که در واگن بعدی مشغول فروختن عکس برگردان بود، گفت: من زمانی که این اتفاق افتاد آنجا نبودم اما از دوستانم که آنجا بودند شنیدم که جوانی حدودا 26، 27 ساله سفره‌فروش بوده که حین فرار از دست ماموران تعادل خود را از دست می‌دهد و داخل ریل می‌افتد و قطار از رویش رد می‌شود.

چند دستفروش دیگر نیز همین حرف‌ها را تکرار کردند و تقریبا آمارهای آنها تفاوت فاحشی با یکدیگر نداشت.

چیزی که در این بین مهم بود این است که دوربین مداربسته مترو دقیقا در محلی نصب شده که حادثه اتفاق افتاده بود و کسانی که فیلم را دیده‌اند بهتر می‌دانند که دقیقا چه اتفاقی افتاده اما حرف‌های مختلف ادامه دارد.

از میان مردم، یکی از حاضران در ایستگاه نیز گفت: آن روز حدود ظهر ماموران آن مرد را از داخل قطار توقیف کرده بودند و او را از قطار خارج کردند. او هر چه التماس می‌کرد که اموالش را به او برگردانند به حرف او توجهی نکردند.

این مرد 45 ساله تصریح کرد: همین موضوع موجب شد دستفروش که به نظر می‌رسید بیشتر از 35 سال سن داشته باشد عصبی شود و چند بار تهدید کرد که خودش را جلوی قطار می‌اندازد و بعد هم همین کار را کرد.

خانمی که دخترش شاهد ماجرا بوده و برای او تعریف کرده نیز گفت: زمانی که این اتفاق افتاد دخترم آنجا بود. آن مرد حدود 40 سالش بود و قصد خودکشی داشت. چشم‌هایش را بست و خودش را داخل ریل انداخت. دخترم از آن روز تا الان از خانه بیرون نیامده.

فروشندگان مترو نیز همگی بر خودکشی کردن آن مرد اصرار داشتند، هر چند یکی از آنها گفت که ترجیح می‌دهد خبرنگارها واقعیت را ندانند.

یکی دیگر از شاهدان عینی این حادثه که از کارکنان مترو هم بود، گفت: مردی که حدود 35، 36 سال سن داشت جلوی چشمان من خودش را داخل ریل انداخت و هویت او هنوز معلوم نیست و چیز دیگری به یاد ندارم.

مسئولان مترو از جمله روابط عمومی مترو تاکید دارند این یک خودکشی عادی بوده و رسانه‌ها قصد برجسته کردن آن را دارند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
0
1
بله یک خودکشی عادی !!!! عادیه ها !!! فکربد نکنید !!!